Hur kan man gå till väga om man skulle vilja kunna starta ett program men en startväxel och använda den som en variabel i programmet? Om du anger en startväxel frå du den i variabeln Command. Kontrollera alltså innehållet i den. Tycker du skall testa detta experimentförslag för att kolla om det inte är något för dig. Vill att lösningen skall fungera utan handpåläggning av användaren. Oki på det. Men ! hur bestämmer du vilken mapp han/hon skall komma till ? Har du ätit taggtråd eller huggorm? Läste precis dina inlägg om varför man skall bli bonus medlem.... och sen hugger på min menigs uppbyggnad. ;-) <b>och sen hugger på min menigs uppbyggnad. ;-) </b> Programarkivet:En kurs i IniFil hantering .ini Programarkivet:En kurs i IniFil hantering .ini tillsnyggad efter download 13Start parametrar eller ini fil
eller är det bättre att hämta sånt från en ini fil?
hur skullen en enkel ini fil läsare kunna se ut för att läsa in följande till en variabel?
pref.ini
[Pref]
Path=F:\Kalle\Filer
//TorfiSv: Start parametrar eller ini fil
<code>
MsgBox Command
</code>
/JohanSv:Start parametrar eller ini fil
Nytt test projekt Lägg in en DirListBox och en Label1 för test
<code>
Option Explicit
Dim sPath As String
'Denna kod kan du lätt implementer i ditt prog.
'Gör sPath Public enl detta exempel
'Dvs ta bort den från ditt gamla prog
'och lägg den som här ovan.
Private Sub Form_Load()
Dir1.Path = "F:\"
End Sub
Private Sub Dir1_Change()
'Dubbelklicka på katalog du vill använda
sPath = Dir1.Path
Label1.Caption = sPath
End Sub
</code>Sv: Start parametrar eller ini fil
och den skall fungera på flera kunder.
//TorfiSv:Start parametrar eller ini fil
Är det alltid samma mapp så är det enkelt.
Och ! (en mening kan inte börja på Och, här gör den det) hur handskas du med att
inte döpa om filen 2 eller fler ggr. ?Sv: Start parametrar eller ini fil
Jag håller vad gäller bonusmedlemskap. Man måste vara beredd att betala för det man får. Jag själv har blivit bonus medlem då jag se att jag har och kommer att ha mer nytta av Pellesoft.se, och som någon sa på forumet Pelle är vär var enda krona.
Vote Pellesoft.se
Åter till svaret på dina frågor
Det är en .bat fil som startar Renamer.exe -Dir C:\Mapp\, till den bat filen finns en genväg på användarens skrivbord.
Efter att Renamer.exe har gjort sitt kopieras filerna till en bacup katalog ock därefter körs ett FTP macro i Cuteftp som uploadar filerna och raderar dem efteråt.
Förklarar detta mer för dig vad och hur jag tänker?
/TorfiSv:Start parametrar eller ini fil
Que ?
Edit: Ahaa nu förstår jag,såg inte din (och) satts,syftade på min egen som började på Och :-DSv: Start parametrar eller ini fil
Ang
<Har du ätit taggtråd eller huggorm?
Jag är gossen Ruda här i Forumet och trivs med det ;-)Sv:Start parametrar eller ini fil