Hej, Har du tittat på dina inställningar för visandet av tooltipen? Du kan ändra hur lång tid det ska ta innan Hej! Jag antar att du programmerat din tooltip-text? Det är väl iof lite skillnad, men vi snackar ju ändå ghz-processorer och en enkel vb6 kontroll!flaxande tooltip i treeview
jag har lite problem med den vanliga treeviewkontrollen (VB6, Sp5). Tooltippet "flaxar" (visas, tas bort, visas tas bort osv) bara.
Det värsta är att det inte uppstår på min dator, men på min kollegas. Även han har VB6, Sp5.
Tacksam för hjälp!
/peter bladh Sv: flaxande tooltip i treeview
en ny tooltip får visas från att den gamla släckts, samt hur länge den ska visas.
Vet inte om det har med det att göra eftersom jag inte upplevt problemet själv, men det kan vara värt
att titta på.
Kör ni programmet på samma sätt? Dvs han kör inga funktioner under tiden som han vill utföra tooltip,
kan tänka mig att det kan påverka.
/EmmaSv:flaxande tooltip i treeview
Menar du inställningar på treeview'n (kan man ändra det?) eller generellt? Det är bara på treeview'n som felet uppstår, på andra komponenter visas tooltippet korrekt.
/peterSv: flaxande tooltip i treeview
Har du tittat på hur ofta din treeview uppdateras, kan tänka mig att omritningarna triggar något hos tooltipen, men som sagt, jag har inte haft problemet själv, spånar mest och försöker hitta anledningar som kan leda till att felet lokaliseras... Men om du hittar det så ange det här - skulle vara intressant att veta.
Förresten, är det HW-skillnader mellan era system? Olika kraftiga grafikkort och processorer tex?
/EmmaSv:flaxande tooltip i treeview