Hej. Jadu, du har lagt inlägget under forumet för nybörjare. En nybörjare skulle inte sätta sig och skriva en webbläsare i första taget, möjligtvis dra in ie-kontrollen eller mozilla-kontrollen och leka lite ;) Och, jag behöver hjälp med koden så att när man är ute på en sida och trycker på lägg till favorit ska länken läggas till i menyn favoriter. Den ska ochså sparas så att den ligger kvar när man startar om programmet. När det gäller menyer så är det i vb 6 inte helt smidigt. HejFavoriter Hjälp!!
Jag håller nu på att göra en webläsare. Allt fungerar utmärkt. Men nu är det så att jag tänkte lägga till funktionen Mina Favoriter. Adressen man är inne på ska kunna sparas under favoriter i Menyn, och så ska man givetvis kunna trycka på favoriten och då ska man kunna komma till sidan. Det räcker med att själva adressen står tex. www.pellesoft.se. Man ska även kunna ta bort favoriten på något sätt. Och varje favorit skulle om möjligt sparas i en fil/favorit i temp- mappen. (Det ska ungefär fungera som i Internet explorer)
Tacksam för svar.
/MarcusSv: Favoriter Hjälp!!
Dessutom innehåller din fråga inte en enda fråga (inga "?"-tecken alls)
Vad exakt är det du vill ha hjälp med? Det skulle vara bra om du bröt upp den i de delar du måste ha hjälp med. Just nu känns det lite som att du vill ha en favoriter meny men du vill att någon annan ska skriva den...
/Mvh
Oskar JohanssonSv:Favoriter Hjälp!!
Undrar då vad koden till denna funktion kan vara?
Tack på förhand!Sv: Favoriter Hjälp!!
För att dynamiskt kunna skapa menyer måste du ha följande:
-arkiv
-visa
-<b>favoriter</b>
|-<b>En gömd undermeny med index påslaget</b>
När du sedan vill kunna skapa en ny undermeny till favoriter får du göra såhär:
<code>
int iCount;
iCount = mnuFavoritesItems.Count 'Kan vara length istället för count här, var så länge sedan jag skrev vb 6
Load mnuFavoritesItems(iCount)
mnuFavoritesItems(iCount).Visible=true
mnuFavoritesItems(iCount).Text = "den text som ska visas" //Kan vara caption här istället för text
</code>Sv:Favoriter Hjälp!!
Jag har laggt upp webläsaren på http://www.pellesoft.se/communicate/userprogram/program.aspx?tid=827.
Du skulle inte kunna ta en titt på den?? för jag förstår mig inte redigt på koden och var jag ska lägga den.
Tack på förhand!