Jag undrar var ni brukar spara inställningarna till era program. Det beror väl på vart du sparar? Användare har väl rätt att skriva i HKEY_CURRENT_USER. Jag tänkte på samma sak efter jag skrev inlägget. Det är ju bara användare med administratörs rättigheter som har rätt att skriva till HKEY_LOCAL_MACHINE. Följande White Paper är klart läsvärt för hur Microsoft har tänkt sig att registret ska användas (i klientsituationer). Om alla utvecklare hade följt de riktlinjerna hade det snart kunnat vara en fröjd att jobba som administratör.Var brukar ni spara era inställningar.
Jag själv har sparat de i registret. Men nu efter att jag har kört Windows 2000 i 1.5 år har jag upptäckt att om man inloggad som vanlig användare så kan man inte skriva till registret. Om man är inloggad som administratör så fungerar det.
Ska jag byta till INI-filer eller går det att komma igenom denna spär. Registret är ju till för att spara inställningar i.
MVH
indurainSv: Var brukar ni spara era inställningar.
Hur ser koden med vilket du sparar till registret oc var nån stans sparar du?Sv: Var brukar ni spara era inställningar.
Jag skriver till HKEY_LOCAL_MACHINE.
Ska prova att skriva till HKEY_CURRENT_USER. Det är ju också en enkel sak att ändra.Sv: Var brukar ni spara era inställningar.
Sv: Var brukar ni spara era inställningar.
Implementing Registry-Based Group Policy
<URL:http://www.microsoft.com/WINDOWS2000/techinfo/howitworks/management/rbppaper.asp>