Jag vill loopa igenom en fil (html) för att komma till ett speciellt avsnitt.. Om du kan ge ett enkelt exempel på hur textmassan ser ut och vad jag skall låsa på textmassa? jo innehållet i html filen är text och de vanliga html taggarna och kollumn/cell taggar Nu har jag fixat så att html filen blir uppdelad i två delar en där allt fram till slutet av kollumn/cellerna är utskrivina och en efter.. delarna är sparade i variabler..loopa
jag hade tänkt markera det med någonting. men med vad?
och hur ska man skriva koden för att i ett html dokument hitta det "Märket"
och få den att stanna där för att sen kunna lägga till kolumner och celler..Sv: loopa
så är det ganska enkelt. Står det du söker alltid på samma plats ?Sv:loopa
Det är en mapp med 9 undermappar med en html-/textfil (word)
namnet på första undermappen ska hamna i en ny kollumn rad under den första cellen och namnet på text filen eller html filen ska hamna i samma kollumnrad men i den andra cellen..
och sen ska det hända lika med nästa undermapp och så vidare..
jag tänkte att man skulle på nått sätt låta programmet loopa fram till slutet på den första kollumnen och de två cellerna och dess rubriker..
just nu kommer det jag söker på alltid att ligga på samma plats men om det inte är allt för komplicerat skulle det vara bra om man kunde fixa det på en gång också.. Sv:loopa
Sv: loopa
hur ska man göra för att få in fler celler och kollumner med namnet på mappar och filer
jag tänkte att man skriver över hela html filen och lägger till det som finns i den första variabeln och lägger till kollumnerna och cellerna med namn.. hur nu det skall gå till?
och sen den andra variabeln efter..