Hej ! Hej, Hej Johan ! Men om det handlar om att förkovra sig...är det då inte roligare att utveckla nya saker i .net snarare än att upprepa (=översätta) vad som redan är uppfunnet? :-) Du ger dig inte Johan ?! ;) http://support.microsoft.com/lifecycle/Default.aspx? borde ge svar på dina frågor ;) Tack för hjälpen Oskar !Visual Basic 6 support !?
Sitter på min arbetsplats och försöker övertyga uppdragsgivarna att vi ska sätta igång med att snarast konvertera våra befintliga VB6-applikationer till .NET miljön.
Ett argument som jag skulle kunna använda är ju naturligtvis att Microsoft inte kommer supporta VB6 i all evinnerlighet. Är det någon som känner till vad som sagts angående detta, eller ännu bättre, lyckats hitta informationen på deras site och kan bifoga en länk ?
All hjälp mottages tacksamt...
//MatsSv: Visual Basic 6 support !?
Inte för att vara oförskämd, men varför ändra något som fungerar? Är det inte bättre att utveckla nya produkter och komponenter i .Net och omvandla existerande klasser när de skall återanvändas? På så sätt så sparar man onödigt jobb samtidigt som man inte behöver fixa saker som fungerar fint.
Jag menar även om MS inte släpper en massa nya saker till VB 6 så funkar ju redan kompilerade program länge än.
// JohanSv:Visual Basic 6 support !?
Jag förstår vad du menar. "If it ain't broken why fix it ?".
Men i det här fallet handlar det ju också om möjligheten för oss utvecklare att få förkovra oss ytterligare i .Net-tekniken så snart som möjligt. Plus att det i förlängningen heller aldrig kan vara fel för kunden/uppdragsgivaren att få systemen uppgraderade till en "ny" teknik som av Micrsoft sägs utgöra grunden för deras satsningar under en lång tid framöver.
Så kalla mig envis, men jag håller fast vi drömmen om att få konvertera...
Mvh MatsSv: Visual Basic 6 support !?
Sv:Visual Basic 6 support !?
För upplysnings skull kan jag berätta att det i de här specifika fallen handlar om kod som från början utvecklats av inhyrda konsulter, och som vi numera driftar och i framtiden även skall vidareutveckla. Därför känns det inte HELT som upprepning heller, tror det kan vara nyttigt rentutav...
Men hursomhelst så måste det ju någonstans finnas en uppgift från MS hur länge de ansvarar för support etc rörande VB6 - så finns det någon därute som känner till mer om det så tas som sagt upplysningar emot mycket tacksamt.
Mvh MatsSv: Visual Basic 6 support !?
Jag vet inte exakt hur gamalt vb 6.0 är... Någon gång runt 98? 3 år kvar isf. (men ms lär inte göra något åt fel i programmet tror jag, de har redan vb.net 2002, vb.net 2003 och nu vb.net 2005 på g så...)Sv:Visual Basic 6 support !?
Det fanns mycket matnyttigt på den sidan.
Mvh Mats