Vilket "program" är LÄTTAST att lära sig och att använda, när man vill skapa/programmera små applikationer för bl.a windows?? Det måste bli Vb.Du kommer snabbt igång och ser resultat Och för er som behöver gamla hederliga Visual Basic, kan hämta en gratisversion av 5.0 här: Är det inte bättre att titta på Visual Studio 2005 Express Edition som kan laddas ned gratis och då lära sig VB.NET. <b>och då lära sig VB.NET. </b> Visual Studio 2005 Express finns i flera "smaker"... C++, VB.NET, C#, J#... Hmm blir lite snurrig här. <b>Ja, det är för lätt.</b> Carsten, Jadu vad menar jag igentligen :-) Du kan programmera i vb om du vill men då får du räkna med att du inte kommer kunna få några kul jobb eller räkna med att de buggar och problem som uppstår i framtiden med vb inte kommer att rättas till ;) Va? Inte något kul jobb? Skulle vara intressant att höra vad du baserar detta på. Jag har själv ett jättekul jobb och många jag känner, och då pratar vi om folk som jobbar i VB. Tänkte mer på nyanställningar. Inbillar mig att det finns fler jobb inom .net än vb 6 att söka Tack för infon och alla hjälsamma svar. Men va fae... Om programmet skall räkna ut var en månlandare skall sätta inProgram för NYBÖRJARE!!?
# C++
# Visual Basic
# .NETSv: Program för NYBÖRJARE!!?
Du kan hämta hem och kolla.
http://www.pellesoft.se/communicate/userprogram/program.aspx?tid=835Sv:Program för NYBÖRJARE!!?
http://www.pellesoft.se/area/mixed/page.aspx?id=201Sv: Program för NYBÖRJARE!!?
http://lab.msdn.microsoft.com/vs2005/
MvhSv:Program för NYBÖRJARE!!?
Uuuulk... jag får sura uppstötningar.Sv: Program för NYBÖRJARE!!?
MvhSv:Program för NYBÖRJARE!!?
Jag pratade lite med en del Pellesoftare igår och en sa att det inte är såå bra att köra VB.NET när det gäller program.
Jag ska göra ett program mot en databas så ska man köra VB eller VB.NET och i vilka fördelar har i så fall VB.NET när det gäller databas och det mot VB?Sv:Program för NYBÖRJARE!!?
Ett program kan väl aldrig vara för lätt? Möjligtvis kan det visa sig på andra sätt genom att tex inte vara tillräckligt bra/avancerat, men för lätt kan det knappast bli.
ThomasSv: Program för NYBÖRJARE!!?
Vad menar du med att köra program? All utveckling resutlterar i ett program oavsett vilket <b>program</b>meringsspråk man använder.
Det finns många företag som professionellt använder både VB och VB.Net fär sina produkter.
// JohanSv:Program för NYBÖRJARE!!?
Ett program på en Windows dator. skapade i antingen VB.NET eller VB
Ansluten till en databas
Om det finns en del fördelar i enkelhet + prestanda när det gäller att göra det i VB.NET en VB så är det bra om någon kan tala om för lilla mig.Sv: Program för NYBÖRJARE!!?
Sv:Program för NYBÖRJARE!!?
// JohanSv: Program för NYBÖRJARE!!?
Sv:Program för NYBÖRJARE!!?
Tror att jag "markerar" detta inlägg som löst innan det spårar ur helt. =)Sv: Program för NYBÖRJARE!!?
sina bromsrketer eller var och när jag skall skjuta upp mig från månytan.
Då väljer jag inte Vb.
Skall jag som nybörjare göra en snygg layout som har
"imponanseffekt" och löser ett enkelt problem så är Vb perfekt.
Vb är helt enkelt kanon för folk som börjar intressera sig för programmering.
Efter denna prövotid skall dom gå över till C++ eller Delphi.