Någon som kan hjälpa mig att skapa ett litet program i Visual Basic som kan hantera koden/scriptet nedan?? Finns det INGEN som kan hjälpa mig med detta?? =( Vad menar du med program och vad skall det göra? Du har lagt dit kod för en inloggning och vill använda VB6 för att logga in - stämmer det? Tack så hemskt mycket för hjälpen, ska genas ladda ner ADSL login och kolla igenom koden. Jag har fortfarande inte lyckats att fixa detta med "inloggningen". =( Då var det inte mitt program. I mitt finns källkoden med. Finns även en artikel om det. Sök ADSL i artiklar också. Bara exefiler skall inte finnas i programarean, men tyvärr - vissa drar upp sånt även där. Hmm!!? Äntligen hittade jag artikeln, varsågod http://dev.pellesoft.se/login/articles/vb/adsl.aspHjälp med inloggning!!?
Skulle också vilja veta vilka "komponenter" som behövs m.m.
(Använder Visual Studio 6)
<code>
<FORM id=login
action=default.ns?lngItemID=4135&blnProcessLogin=1
method=post>
<TR>
<TD colSpan=2><SPAN class=rubrik>Logga in här</SPAN></TD></TR>
<TR>
<TD colSpan=2>E-POSTADRESS:<BR><INPUT class=login
name=strUsername></TD></TR>
<TR>
<TD colSpan=2>LÖSENORD:<BR><INPUT class=login type=password
name=strPassword></TD></TR>
<TR>
<TD><A
href="javascript:document.getElementById('login').submit();">Logga
in >></A></TD>
<TD><INPUT type=checkbox value=1 name=blnAutoLogin> Kom i håg
mig</TD></TR>
<TR>
<TD><A
href="default.ns?lngItemID=1011">Glömt
lösenord >></A></TD>
<TD><A
href="default.ns?lngItemID=1012&intSiteID=4">Bli
medlem >></A></TD></TR></FORM></code>Sv: Hjälp med inloggning!!?
Är mest bara nyfiken på vilka "komponenter" jag ska använda, samt HUR jag skriva själva programmet.Sv:Hjälp med inloggning!!?
Å så fall kan du i programarkivet söka på ordet "ADSL" och leta reda på min vbkod som jag skrivit för att logga in. Att INGEN kan hjälpa dig beror oftast på otillräckligt med information så i stället för att bli irriterad föreslår jag nästa gång att du är tydligare med det du vill få svar på.
Rörande komponent finns i vb något som heter webbrowser som du kan använda dig av. I programmet jag nämnde ovan används detta. Hoppas detta ger dig lite hjälp på vägen.Sv: Hjälp med inloggning!!?
Ja, både jag själv och andra ska kunna använda "programmet" för att logga in på en hemsida.
Jag blev inte "irriterad" för att ingen hade svarat, blev bara lite frustrerad. Hehe!
Tack än en gång för hjälpen.
[Ändrat]
Hmm!? Programmet var en .exe-fil, så jag kunde inte kolla igenom kodem. =(
Någon som vet var jag kan ladda ner "scriptet"?
[/Ändrat]Sv:Hjälp med inloggning!!?
Någon som har tid och lust att hjälpa mig??Sv: Hjälp med inloggning!!?
Sv:Hjälp med inloggning!!?
Det finns inget innehåll/källkod i artikeln. =(
http://www.pellesoft.se/area/articles/article.aspx?artid=175Sv: Hjälp med inloggning!!?
Den går inte att finna genom att söka på ADSL i artiklar utan jag sökte i forumen på ADSL och hittade en länk till artikeln den vägen. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med själva frågan.
Mvh/Olof