Hur gör man för att få en lista med ett plustecken i vänsterkanten, så att en undermeny visas om man klickar på detta.... förstår ni? Hej, Ok... Låter som en bra idé He, jag hade för mig att den låg framme i vertygslådan från början, men det gjorde den inte. Nåväl, det är bara att plocka fram.. Hej,Listbox (eller nåt) med undermenyer och + tecken i kanten?
/BNSv: Listbox (eller nåt) med undermenyer och + tecken i kanten?
Det känns som om du borde titta lite närmre på tree view kontrollen i VB.
/// JohanSv:Listbox (eller nåt) med undermenyer och + tecken i kanten?
eh, var hittar jag den?Sv: Listbox (eller nåt) med undermenyer och + tecken i kanten?
Så här gör du:
Inne i VB trycker du CTRL+T för att få fram dialogboxen för att välja komponenter. I denna rutan håller du dig till första fliken och rullar ner till du hittar "Microsoft Windows Common Controls 6.0" (det finns nu varianter som heter Controls-2 och Controls-3 också, men dessa innehåller andra grejjor). Kryssa i checkboxen framför denna komponent och tryck OK. Nu skall treeview dyka upp i din verktygslåda som vanligtvis finns till vänster i VB.
Lycka till!
// Johan
PS. Du får använda dig av hjälpen för att lista ut hur den fungerar...Sv: Listbox (eller nåt) med undermenyer och + tecken i kanten?
Om problemet är löst så uppskattar jag att du stänger tråden och markere den som löst.
// Johan