Hej, För att vb6 skriver över vissa .net filer och samtidigt hoppar över andra. Skall man ha vs.net installerad så måste vb6 installeras först. Har själv erfarit detta flera gånger då jag gjort det i fel ordning. jag kom på att jag har ett annat operativ på enheten D men den fryser när den ska starta den fryser när windows loggan kommer fram. har försökt starta i felsäkert läge osv utan resultat. Jag har lyckats att installera åt båda hållen, ena gången installerade jag först vs 6, sedan vs.net. Andra gången installerade jag vs.net. Sedan behövde jag kladda på ett vb 6 projekt så då installerade jag vs 6. Fungerade smärtfritt :) menar du att du kladda på ett vb6 projekt i vs.net först innan du installerade vb6?vb6 installation
nån som vet hur det går till att installera vb6 på en xp-maskin där man redan har vs.net 2003 ?
har inte lyckats med det
tacksam för svar Sv: vb6 installation
Det kan tänkas att det finns information om vad som måste göras för att det skall fungera, men enklast är som sagt att du tar vb6 först, och sen på med vs.net.Sv: vb6 installation
finns det något sätt att reparera det på. Jag kan komma åt D:\windows från det första operativet om det går o fixa den vägen.Sv:vb6 installation
Sv: vb6 installation