Hur gör man om man vill att en text man skriver i en textbox ska poppa upp i ett nytt fönster? Ändrar man sen texten och trycker på knappen igen så ska texten lägga sig i ett nytt fönster under och den översta ska då inte ändra sig. Måste man skapa en massa forms och göra dem synliga och osynliga efter hand, eller det finns något smidigare sätt? Det räcker väl att du gör ett formulär och skapar nya instanser av det. För att få fönster under använder du Form.Top och Form.Left. Tja, det va inte riktigt så jag menade.Popup
Sv: Popup
<code>
Dim f As New Form2
f.Text1.Text = Text1.Text
f.Show
</code>
Sen för att få ett formulär att lägga sig under eller över ett annat använder du Form1.ZOrder [Siffra]Sv:Popup
Z-Order används för att få fönstret bakom/framför.
/AndréSv:Popup
Jag har ett formulär med en textruta, när jag trycker på en knapp så vill jag att texten från den textrutan skall lägga sig i ett fönster längs upp till höger på skärmen. Om jag ändrar texten som jag matade in i textrutan och trycker på knappen igen så vill jag att ett nytt fönster ska lägga sig under det gamla fönstret med den gamla texten. Vet någon hur man kan göra?
Mycket tacksam för svar