Hej ska göra mitt egna övervaknings program ni i vb6 hade jag tänkt. Men vet inte redigt hur jag ska göra för att hämta lite info från datorn så som: CUP TEMP, CPU Fläkt, HDD info och mm. Alltså alvarlig, jag håller på att tröttna på detta skit forumet, ingen vill svara på trådarna och ingen hjälper till!!! Det tog 10 sekunders sökning på Google att hitta en sida som beskrev det du vill ha. Varför försökte du inte där först? Det kan finnas ett antal olika anledningar till att folk inte svara på dina frågor, t ex att ingen här har gjort ett liknande program innan, att de som har gjort det inte har varit här på länge och inte sett din tråd eller att folk inte vill svara på dryga typers frågor där de vill ha allt serverat på ett silverfat utan tycker att de får göra som vi andra och börja grotta ner sig i hur det fungerar. Om du är programmerare, är det ju din uppgift. Du kan inte bara kräva att olika forum skall generera kod till dig. Alltså, jag har googlat men utan mindre resultat, sedan så har man ju forum för att få hjälp från folk som håller på med samma sak. Jag har även frågat på andra forum, och där så får man svar fast dom kanske inte är dom bästa, men folk är trevliga och hjälper till. Den biten finns inte på detta fourm enligt mig. Sedan "om du kunde formulerat dig bättre" eller vad du skrev, då kan man ju skriva "Kan du beskriva lite bättre vad du menar?" Så hade jag ju skrivit lite mera och allt hade varit frid och fröjd. Eller? Hej, Krister.Hämta dator info med VB6?
Sv: Hämta dator info med VB6?
Sv:Hämta dator info med VB6?
Hade du formulerat dig på ett hyfsat sätt så hade jag länkat till sidor som beskriver det du vill, men vem vill hjälpa någon som bara klagar och klankar ner? Vill du få proffesionell hjälp så är inte ett forum där folk svarar FRIVILLIGT på frågor rätt ställe, då finns det istället utbildningsföretag eller konsulter som kan göra det åt dig. Sv:Hämta dator info med VB6?
Sv: Hämta dator info med VB6?
Jag tackar för din Google länk den hjälpte mig, synnd att den inte kom lite tidigare bara.Sv:Hämta dator info med VB6?
Ärligt talat så tycker jag att du borde fundera lite mer på etiketten. T.ex. ditt otacksama sätt att uttrycka dig för att ett specifikt svar har dröjt är oförsvarbart. Det finsn faktiskt en hel del fråor som besvaras bra här, men ibland blir vissa frågor obesvarade av de anlednignar som nämnts tidiare.
Sedan kan du ju fundera på vad du själv bidrar med. Jag ser t.ex. att du har ställt en massa frågor men själv inte medverkat i mer än ett enda inlägg som blivit löst (där jag inte ens vet om ditt svar bidrog). Så var finns din ge-och-ta mentalitet? Man kan inte bara kräva, man får hjälpa till själv också.
Och att sean otacksamt säga att folk är otrevliga är väl magstarkt, då detta är ett kanonforum med många duktiga och trevliga personer.
Slutligen, du har fått ett svarf som du uppenbarligen verkar nöjd med, är det då för jobbigt att sätta tården som löst? Skärpning på den punkten också.
Så med detta sammantaget, ställ dig frågan om det är konstigt att du inte alltid får svar?
Mvh,
JohanSv: Hämta dator info med VB6?
Detta är ett kanonbra forum med massor av hjälpsamma människor som hjälper till gratis.
Med din inställning så har du nog en hel del andra problem med relationer.
Om man inte får hjälp här beror det oftast på:
-Att ingen vet hur man löser problemet
-Man har formulerat sig felaktigt
-Att man har fel attityd och kräver att få hjälp
(I det sista fallet brukar man oftast få reda på det.)
Kika gärna på lite andra trådar här på forumet så inser du snart vilket underbart forum detta är.
Och allt bygger på att alla hjälper till, efter förmåga.
Jag själv har fått kritik på andra forum när jag förväntat mig lite av den respons man får här samt att ägaren till forumet, Pelle, är mycket aktiv och ofta själv hjälper till vilket inte är så vanligt på andra forum.
Krister, ta detta som en kritik, där jag hoppas du stannar kvar och hjälper till att hålla forumet levande, men med bättre attityd.
mvh Roland