Hej igen! Om sökmotorerna tillåter det så är det säkert genomförbart. Förslagsvis skickar du in din framsidan till t.ex. google, eller ser till att någon/några utav dina sidor är länkade från andra sidor (t.ex google indexerar det mesta om du inte säger ifrån i robots.txt, t.ex. gästböcker, länkarkiv, andra sidor som länkar till din utav en eller annan anledning) och sedan letar google upp resten själv (om det är bra gjort) Jag VET hur man indexerar hemsidor på "vanligt vis" i de olika sökmotorerna, och alla mina hemsidor är redan indexerade. Det var inte vad du frågade efter ;) Då det även finns möjlighet att posta/skriva egna meta-taggar samt en beskrivning på vissa sökmotorer men INTE andra, så vill jag gärna veta hur jag löser detta. Jadu, någon kod kan jag inte ge dig... Jag förstår att jag måste "skriva kod för varje sida", men jag vet inte riktigt HUR jag ska böra, vilka komponenter som behövs m.m. Hmm!?Indexera webbsidor i/på sökmotorer!!?
Här kommer ännu en av mina "dumma" svårförklarade frågor. *skäms*
Jag skulle vilja göra ett "litet" program i Visual Basic där man kan indexera/lägga till en eller flera webbsidor på olika sökmotorer etc.
Har sökt som en IDIOT efter några exempel på detta, men har tyvärr inte lyckats att hitta några. =(
Är det möjligt att göra ovanstående program/applikation i Visual Basic?Sv: Indexera webbsidor i/på sökmotorer!!?
Sv: Indexera webbsidor i/på sökmotorer!!?
Sv:Indexera webbsidor i/på sökmotorer!!?
Men frågan är om jag kan skapa ett litet program som även kan indexera mina sidor på andra "mindre" kända/populära länkportaler, länkarkiv etc.!!?
Några tips ideér? Sv: Indexera webbsidor i/på sökmotorer!!?
By the way... Titta på ms inet som gör att du kan anropa hemsidor. Använd den. Vad du ska skicka till den sedan beror på vilken länksida du anropar...Sv:Indexera webbsidor i/på sökmotorer!!?
Svårt att förklara, men skulle verkligen behöva lite exempelkod.Sv: Indexera webbsidor i/på sökmotorer!!?
Däremot kan jag säga att eftersom att det inte finns något standardiserat sätt att lägga till länkar på de här sidorna så får du helt enkelt ta sida för sida och skriva kod för varje sidaSv:Indexera webbsidor i/på sökmotorer!!?
Sv: Indexera webbsidor i/på sökmotorer!!?
Kunde inte hitta så mycket när jag sökte på/efter "ms inet". =(
Edit: Så jag måste ha en "ms inet-kontroll" till varje sida där jag vill posta data?
Tacksam för ALL hjälp jag kan få.