Här är en liten debugutskriftrutin som jag anropar för att skriva ut ett recordset. Response.Write = du kör asp? Sorry, postade under fel tråd.. >Har inte riktigt fått grepp på om/hur man kan blanda Js och VBs..:/ okej.. det lät ju lovande.. men hur gör jag då???Popup-ruta med Vbs !??
Nu vill jag att utskriften skall göras i:
1. ett nytt fönster(popupruta)..
2. längst upp/ned på sidan.
För annars görs utskriften där jag anropar rutinen, och det vill jag inte.
Går detta att göra i VBs?
Kod:
<code>
function debugWrite(thing)
Response.Write TypeName(thing) & "<BR>"
Response.Write "<table border=1>"
'---Skriv ut Headers---
FOR EACH x IN thing.fields
Response.Write "<TD><H3>" & x.name & "</H></TD>"
NEXT
'---Skriv ut Celler---
Dim iloop
Do While Not thing.EOF
Response.Write "<tr>"
FOR iloop = 0 TO thing.Fields.count - 1
Response.Write "<td>" & thing(iloop) & "</td>"
NEXT
Response.Write "</tr>"
rad = rad+1
thing.MoveNext
Loop
Response.Write "</table>"
thing.MoveFirst
end function
</code>Sv: Popup-ruta med Vbs !??
Vill du köra motsvarande snurra lokalt byt ut response mot Wscript.Echo så får du popups som i VB (fast lite simplare), exekvera den med Wscript inte cscript, då skrivs meddelandena till cmdline.
Vill du ha popuprutor när du kör den som asp är väl javascript enklast?Sv:Popup-ruta med Vbs !??
såklart är det ASP och VBscript det gäller.
Ja, jag har förstått att det är enklast att göra popups med javascript. Men saken är att jag anropar denna rutin från en VBs kod...
Har inte riktigt fått grepp på om/hur man kan blanda Js och VBs..:/
Kan jag anropa en VBs rutin från Js?Sv: Popup-ruta med Vbs !??
>Kan jag anropa en VBs rutin från Js?
Tänk såhär: Om du högerklickar och visar källa, finns det någonstans i den koden någon funktion som ligger på servern som du kan anropa? Nej, det gör det inte. Alltså: Du kan inte anropa kod på servern ifrån klienten eller tvärtom.
Ang vbscript och javascript. Ja, du kan anropa varandra <b>så länge som de körs på samma ställe</b>, om vb körs på servern och js på klienten går det alltså inteSv:Popup-ruta med Vbs !??
tex
I nedanstående kod försöker jag anropa ett JS-script & ett VBs skript.. går det att fixa detta??
Spelar ingen roll om funktionerna köres på server eller klientsidan.
<code>
<SELECT name=proj id=proj ONCHANGE="mittJSfunktion(this.selectedIndex);mittVBsFunktion(this.selectedIndex);">
</code>
Har målat in mig i ett hörn nu då jag använt BÅDE JS och VBs... Nu vet jag inte hur man kommunicerar (skickar värden/parameterar ) mellan dem.. nån som har förslag på hur jag fixar detta?
om jag deklarerar en variabel i JS, kommer jag åt den i Vbs och vice versa??