Jag har nu fått mitt VB6SP6-program att fungera i WinXP-miljö och i Win98-miljö. För att få det att fungera i Win 98 skickade jag med Mdac 2.8 och den speviella Jet driver som finns för Wn95-NT-98. Jag har nu upptäckt att det finns en särskild jet-driver fil för varje OS, dvs en för Win ME, en för Win2000 och en för WinXP. Väljer du mdac 2.5 så finns jet 4 med i detta paket vilket gör att du kan utveckla för denna version utan att behöva uppgradera alla maskiner. Se till att du i din vs har lagt in senaste mdac i den katalog som package & deployment använder. Tack Pelle för Dina tips.Mdac och jet-drivers. Hur ska man göra?
Jag vill att mitt program ska kunna användas av användare med samtliga dessa OS.
<b> HUr löser man det? Ska jag skapa olika instalallationsversioner och känna av vilket OS användaren har, eller...? </b>
<b> Finns det en Jet-driver som täcker samtliga OS (Win98 -- WinXP)? </b>
Tacksam för tipsSv: Mdac och jet-drivers. Hur ska man göra?
Sen kan du faktiskt byta databas till MSDE och så slippa drivrutinen för jet helt, då får du det bra mycket enklare. MSDE är också gratis.Sv:Mdac och jet-drivers. Hur ska man göra?
Eftersom jag använder MS.Jet.OLEDB.4.0 behövs en mdac 2.6 ellre nyare. Tyvärr är det så att en Jet-driver måste skickas med fr o m mdac 2.6.
<b> Byta databas? Verkar krpångligt det också. Vad är MSDE? Berätta mr. Jag vet inget om det! </b>