Hej! Kan det vara så att du inte får tillbaka något genom Con.Execute(SQL) Jag kan inte hitta något i dokumentationen om att något av fältnamnen är reserverade, men det tyder ändå på det, testa såhäe: Johan är kung! Gissningsvis är det username eller password (eller båda), jag tog med status för säkerhetsskull, men jag tror inte det är det. Jag förstår inte varför det skulle vara mysko med reserverade ord..det finns i alla språk och miljöer.Detta är mysko!!!
Jag skall på enklaste vis göra en instert i min access db men får ett fel att syntax fel i INSERT INTOär fel.
koden ser ut så här
<code>
SQL = "INSERT INTO tblUser (Namn,username,password,status)" & _
" VALUES " & _
"('" & UCase(txtUser(0)) & "','" & txtUser(1) & "','" & txtUser(2) & "'," & Combo1.ItemData(Combo1.ListIndex) & ")"
Debug.Print SQL
Set Rst = Con.Execute(SQL)
</code>
Resultatet blir detta
INSERT INTO tblUser (Namn,username,password,status) VALUES ('DAS','asd','asd',1)
Om jag tar denna sträng och kopierar in den under frågor i access och kör den via SQL så fungerar den.
är det någon som kan se ett fel eller några tips för jag är blind.
/TyronneSv: Detta är mysko!!!
eftersom det är en insert into du kör och inte en select fråga...
och att du därför inte kan skriva
<code>
Set Rst = Con.Execute(SQL)
</code>
Testa att skippa
<code>Set Rst =
</code>Sv: Detta är mysko!!!
SQL = "INSERT INTO tblUser (Namn,[username],[password],[status])" & _Sv:Detta är mysko!!!
Med dina hakparanteser så löste det sig
Så då går username, password och status som någon form av resarverade ord, mysko!
Tack åter igen!
/Tyronne Sv: Detta är mysko!!!
/JohanSv: Detta är mysko!!!