Hej! Detta är inget jag själv hållt på med så jag är inte säker alls på detta. Följande har jag hittat på MSDN:Vb program som Internet Explorer plugin
jag har skapat ett vb program som används för visning av en viss typ av bildformat (dwg). Jag ska nu försöka göra en Internet Explorer plugin av detta program. Hur går man tillväga?
Är det ett "Browser Helper Object (BHO) " http://www.xtremevbtalk.com/showthread.php?t=53876 man måste skapa eller är jag helt ute och cyklar.
För att förtydliga: Programmet ska fungera precis som t.ex. adobe reader pluginen gör när man öppnar en pdf fil från en internet sida.Sv: Vb program som Internet Explorer plugin
Men jag har en känsla av att det är en "activeX document dll" du ska skapa ??
Nån som vet bättre rätta mig gärna
[peter.h]Sv:Vb program som Internet Explorer plugin
Helper Applications
Helper applications are typically used to play audio or video files, or to display certain graphic formats. You may need to install helper applications before you can play or display certain content in your Web browser. In more recent browsers, such as Microsoft Internet Explorer version 3.0 and Netscape Navigator version 3.0, many of these functions are built into the browser itself, or are being replaced by one of the other technologies described in this section.
Så det verkar som det är en "Helper applikation" som jag ska göra, frågan är nu bara hur :)
...det var ju inte direkt färskt matrial heller "more recent browsers, such as Microsoft Internet Explorer version 3.0" :)