Hej! Men snälla ! Det kan aldrig vara udda antal "fnuttar" du har tre(3) SÅP visar sin vänliga och hjälpsamma sida som vanligt. Synd att vi alla inte är lika briljanta och fattar alla saker själv. Fast då hade ju inte forumet behövts... Den gode Johan "halkade in på ett bananskal" utan att överhudtaget beröra ämnet *LOL* Läste diskussionen fel, har alltså inget att tillägga :) Men nu så är det att texten "OCEAN'S" finns i fältet NAMN med enkelfnutt och allt och det är på namnet jag söker. Du ska ersätta alla ' med dubbla sådana... SÅP,uppdatering med enkelfnutt i texten
Jag har ett problem här
När jag skall uppdatera en tabell med följande kod så får jag ett fel vilket beror på att det finns en "enkelfnutt" i texten.
Kan man på något vis komma runt detta problem
UPDATE REGISTER
SET NR=23 WHERE NAMN='OCEAN'S'Sv: uppdatering med enkelfnutt i texten
Tänk till !Sv:uppdatering med enkelfnutt i texten
Sv: uppdatering med enkelfnutt i texten
Jämnt antal "fnuttar" gäller ;-)Sv:uppdatering med enkelfnutt i texten
/JohanSv:uppdatering med enkelfnutt i texten
Sv: uppdatering med enkelfnutt i texten
Det ska vara ... 'OCEAN''S' för att det ska fungera, DBMS:en tolkar det som "OCEAN'S".
/ThomasSv:uppdatering med enkelfnutt i texten
Det går utmärkt att ha udda antal apostrofer, t.ex.
select * from tabellen where kolumnen = "ocean's"
Krister,
Redan det första svaret på ditt inlägg var lösningen. Om du byter ut alla enkla ' mote dubbla dito INUTI din söksträng så tolkar databasen det hela som om du bara skrivit en. Det känns kanske märkligt, men det klarnar säkert senare. För stunden kan du ju nöja dig med att det fungerar.
// Johan