Hej! Invalid picture (Error 481) OK. Alldeles riktigt! OK! Det är bättre att du skriver ut texten på de koordinater du redan har. Istället modifierar du/ställer in vänster och topp marginal för att få ut medlemskortet där användaren vill ha det. Jag har tänkt på den lösningen men ville undvika den, men det verkar som att det är den vägen vi skall gå. Jag får klura ut en smidiglösning på det hela.Felmeddelande vid ustkrift av Pricturebox
Jag skall skriva ut medlemskort. Min tanke är att först skapa kortet i en picturebox och sedan skriva ut själva pictureboxen men ag får ett felmeddelande fel nr:481 "Meddelande "Invalid picture"
Här är koden
<code>
Picture2.ScaleMode = vbCentimeters
Picture2.CurrentX = 1
Picture2.CurrentY = 1
Picture2.Print "Hej"
x = m_CBarLeft - HorizontalMargin
y = m_CBarTop - VerticalMargin
Printer.PaintPicture Picture2.Picture, x, y
</code>
Vad gör jag för fel!
/tyronneSv: Felmeddelande vid ustkrift av Pricturebox
An invalid graphics format was assigned to the Picture property. This error has the following cause and solution:
You tried to assign a graphics format other than a bitmap, icon, or Windows metafile to the Picture property of a form or control.
Ensure that the file you are trying to load into the Picture property is a valid graphics file supported by Visual Basic.
Med andra ord. Du måste ha en bild i din picturebox för att kunna rita ut den i printerobjektet.
[Peter.H]Sv:Felmeddelande vid ustkrift av Pricturebox
så om jag fattar rätt så kan jag skriva till en picturebox via print. Men jag kan inte skriva ut pictureboxen om den inte innehåller en renodlad bild.
stämmer det?
/TyronneSv: Felmeddelande vid ustkrift av Pricturebox
Texten du skriver med print till en picturebox hanteras inte som en bild i sig utan som text ovanpå en bild.Sv:Felmeddelande vid ustkrift av Pricturebox
Har ni några andra förslag!
Min problem är detta att jag skall skriva ut medlemskort på ett papper. Men jag vill kunna flytta var någonstans medlemskortet skall skrivas ut igenom en inställning i programmet och då skall allt flyttas. Så jag tänket då på picturebox som en ebhållare och sedan flyttar man bara behållaren.
/TyronneSv: Felmeddelande vid ustkrift av Pricturebox
Sv:Felmeddelande vid ustkrift av Pricturebox
Tack så länge!
/Tyronne