Mitt projekt har krashat lite grann... Inget farligt bara jäkla jobbigt. Och inget jag har tid Ligger dina activex kontroller som egna projekt i den här gruppen? Det var inga färdiga, helt okompilerade egna ditos.Trasigt projekt. ProjectGroup mm...
att egentligen att fördjupa mig i. Så hoppas ni har lösningen medans jag nödgas leta själv
parallellt.
Min applikation tvärhängde. Var tvungen till en CTRL+Alt+DEL o dunka ner processen.
När ja nu startar projjet får jag ett fel. Den vill inte veta av mina ActiveX kontroller längre.
Jag har en projgroup (ser ut så här). Själva applikationen spinpoint, samt massa egna ActiveX
som ingår i EKCtrl.vbp
VBGROUP 5.0
StartupProject=Spinpoint.vbp
Project=EKCtrl.vbp
När jag laddar min ProjectGroup får jag numer ett felmeddelande
..........\Temp\VB24D6.tmp' could not be loaded--Continue Loading Project?
Laddar projjet så säger den
Errors during load, Refer to (formens namn.log) for details
OK
Där står det att den inte kan ladda mina komponenter:
Line 54: Class EKCtrl.EKAnalyzerWindow of control EKAnalyzerWindow1 was not a loaded control class.
.
.
.
.
.
(Många rader)
Hur lagar jag detta fel ??? (Har då aldrig vart med om maken)
[Peter.H]
PS: Tillägg
När projektet är laddat så är allt som det ska, förutom att mina komponenter inte funkar.
Dom är bara "gråa" ytor på mainformen. Dock kan ja kolla koden o allt sånt. Försöker jag
lägga in en kontroll på nytt så säger den åter:
..........\Temp\VB24D6.tmp' could not be loaded--Continue Loading Project?
Har kollat frmMain.frm i anteckningar men där hittar ja ingen sökväg som stämmer med den...
Que?Sv: Trasigt projekt. ProjectGroup mm...
Öppna då varje activex projekt ett i taget ensamt för sig själv utan andra projekt.
Testa att kompilera vart och ett. När du har gått igenom alla och fått dem att funka på egen hand
så kan du öppna gruppen och testa.
Om det istället är färdiga activex kontroller så registrera var och en med regsvr32Sv:Trasigt projekt. ProjectGroup mm...
Well ja löste det efter 8 minuters funderande så., plockade bort projektet i gruppen.
Rensade alla komponenter. La till projektet i gruppen, och placerad ut dess igen.
Jobbigt, men men, så kan det gå om haspeln inte är på som man säger!