Hej! Hej, Vad är det som inte fungerar? Får du felmeddelanden under installationen? Är det någon dll-som inte fungerar? Vad får du för fel i ditt program? Jag ska kolla upp hur det var med det. Jag har inte kunnat felsöka riktigt ännu eftersom jag inte har XP på min utvecklingsdator, men när man kör installationsprogrammet på en dator med XP får man felmeddelanden om att det inte går att kopiera respektive registrera filerna. Det är alltså felmeddelanden som är inbyggda i programmet. Det är väl som tidigare inlägg säger.Den som vill lägga in filer i System32 resp skriva tillInstallationsprogram i VB6 fungerar på w2000 ej på wXP?
Har ngn råkat ut för detta? Jag har alltså ett installationsprogram skrivet i VB6 som fungerar ypperligt att köra i Windows2000, men när man kör det i Windows XP går det inte. Programmet kopierar och registrerar .dll:er och det verkar vara det som spökar. Har hört lite talas om att i XP är det svårare att göra just sådana manövrar pga att man höjt säkerheten. Om det är så har ngn ngt förslag på hur man kan kommar runt det?
Tacksam för lite tips!
/JaneSv: Installationsprogram i VB6 fungerar på w2000 ej på wXP?
Se bara till att vara inlogad som lokal administratör så skall det funka. Så har vi kört mot många kunder utan problem.
// JohanSv: Installationsprogram i VB6 fungerar på w2000 ej på wXP?
/JohanSv:Installationsprogram i VB6 fungerar på w2000 ej på wXP?
Tack så länge!
/JaneSv:Installationsprogram i VB6 fungerar på w2000 ej på wXP?
/JaneSv: Installationsprogram i VB6 fungerar på w2000 ej på wXP?
register i XP måste vara administratör.Själv har jag installerat gamla prog från Win98
tiden på moderna SP 2 XP ,bara jag loggar in som admin.