Jag använder: Hej Käre AC! Hej Nog hade det varit bätter med rubriken "Skrivgräns", då hade det blivit tydligare vad det handlade om. Nu var man tvungen att läsa inlägget för att fatta vad det handlade om. Hans inlägg var väl dessutom skrivet som en upplysning till AC att det kan vara bra att skriva korrekt för att bli korrekt uppfattad, inte att för att utröna huvuvida Sven uppfattat det korrekt eller inte. Att Sven förstår (inte reagerar?) är väl inte så konstigt, han skriver ju likadant själv. Nu var väl inte detta det sämsta exemplet på dåligt språkbruk, så det var väl inte så allvarligt. Men faktum är att en del inlägg är nästan obegripliga pga dålig svenska. Hej Erik så du är med fortfarande. Jag är faktiskt en som brukar klaga på att andra särskriver.Skriv Gräns
Dim f%, FileName$
FileName = txtDest.Text
f = FreeFile
Open FileName For Output As f
Print #f, Spc(32767)
Close f
Men om jag försöker skriva fler än 32767 Spaces blir det Overflow.Sv: Skriv Gräns
'Spc , The argument number is an Integer
'between 0 -32767
Dim f%, FileName$
Dim tmpStr As String
tmpStr = Space$(65535) 'max
FileName = txtDest.Text
f = FreeFile
Open FileName For Output As f
Print #f, tmpStr
Close f
mvh
SvenSv: Skriv Gräns
Är du medveten om att din rubrikrad uppmanar att skriva ordet "Gräns" och inte att det handlar om en gräns för vad, eller hur mycket, som kan skrivas?
Ursäkta att jag är petig, men så länge det är svenska så kan man inte särskriva på det sättet, det blir inte samma betydelse. En vacker dag kan du bli allvarligt missförstådd.
I all vänlighet
- HansSv: Skriv Gräns
Kylberg är för sorglig,jag förstod precis vad du menade.
Vore bättre om han kom med ett inlägg som handlar om
programmering av något slag.
mvh
Stort g dessutom, huvva...Sv: Skriv Gräns
>Nu var man tvungen att läsa inlägget för att fatta vad det handlade om.
Det blir ofta så när man skall beskriva ett problem ;-)
Jag förstår varför du vill vara anonym.
Jag gjorde faktiskt det med flit...Så fler skulle läsa inlägget...
Förresten är jag här för att lära mig programmering så jag tycker förövrigt att denna diskussionen är helt ointressant....
Vill ni lägga ner kraft på att klaga så varsågoda... Det är bara skojigt att se på ;)
EOD
/AC