hej! Det går inte, men man kan göra det lite svårare iaf. Om man anser att det inte är för omständigt med en "programaktivering" är det ett ganska bra sätt, använder mig själv av det. Se bara till att du inte blockerar aktiveringen till endast en eller ett fåtal per licensnyckel, det ställer bara till problem. Ett bättre sätt är i sådana fall att tillåta många aktiveringar, om du sedan ser att en licens används oroväckande (=den sprids till många) mycket kan du låsa den då. Jag fick en ide! Det är bullshit.Du skall låta dina alster vara fri egendom. Nu är det så Sven! att jag har ett företag med en säljarkår som skall sälja detta program och som i sin tur är utvecklat tillsammans med en kund som beställde utvecklingen och deltar i försäljningen. I princip så jag gör, men jag tar med en datorspecifik parameter också så att man måste "aktivera" programmet för den specifika datorn. Fungerar mycket bra. Systemet är givetvis inte vattentätt för den som tar sig tid och sätter sig in i hur det är uppbyggt, men det hindrar de mest klåfingriga iaf... Jag skall fundera på aktiveringen!. Det jag funderar på är om alla som vill köpa programmet har internet. MIna kunder kommer till en början vara Bensinstationer... Jag tycker det är en utmärkt ide. Dessutom, lägg ut företagsnamnet på alla bildskärmsbilder. Jag använder den tekniken i ett litet program som jag säljer. Om du som grädde på moset kan ha en provperiod på 30 dagar får du säker fler kunder. <b>Bara för att man söker ideer och hjälp på Pellesoft, betyder inte att man är amatör! </b>jag behöver ideer på licensnyckel eller motsvarande
Jag har kommit till en punkt då jag skall skydda mitt program från kopiering mm och jag öskar få lite förslag på hur jag kan göra. Helst vill jag kunna bygga detta själv.
ordet är fritt. HUr kan jag kombinera min databas, registret mm för att skydda mitt program från spridning.
/TyronneSv: jag behöver ideer på licensnyckel eller motsvarande
Jag har även ställt en fråga om licensnycklar tidigare som kan vara intressant att läsa: [Hantering av licensnycklar]
/JohanSv:jag behöver ideer på licensnyckel eller motsvarande
Om jag tar företagsnamnet och organistaionsnumret vid beställningen och använder den för att genera licensnyckel och sedan när man installerar programmet så måste man ange samma och då kontrolleras dessa mot varandra. Och sedan ser jag till att på alla bokföringsapporter mm så skrivs det namnet man har registrerar ut. Det förhindrar inte kopieringen men det hjälper en del eftersom man har arpporter på ett annat företags namn och organisationsnummer.
Du kommer aldrig kunna göra pengar på nått amatörprogram.
Bara att inse,du får större kredit om du låter det vara allas egendom.
Som i sin tur kan alstra goodwill som i sin tur kanska alstrar pengar.Sv:jag behöver ideer på licensnyckel eller motsvarande
Så detta är inget Bullshit utan en seriös verksamhet.
Bara för att man söker ideer och hjälp på Pellesoft, betyder inte att man är amatör!
/JohanSv:jag behöver ideer på licensnyckel eller motsvarande
Men ideen är bra Johan, så jag skall utveckla den mer
Tack
/Fim Sv:jag behöver ideer på licensnyckel eller motsvarande
Oki på det.Lycka till ,jag har gjort ett system som jag tycker funkar bra.
Återkommer och berättar hur jag gjorde,måste kolla så det blir rätt.