Hej! Det skall gå att hämta ut dessa properties om hur bred sida skrivaren skall kunna klara att skriva ut. Dock har jag tyvärr ingen kod jag sett och kan erbjuda. Du får googla lite, och glöm inte om du hittar något att dela med dig till tips, eller en artikel. Är det någon annan som har ett förslag på detta. Borde ju rimligt vis drabba fler än mig Hej!Utskrifter på olika skrivare
Jag har notterat att utskriften ite alltid stämmer på olika skrivare.
Mitt program har jag en utskriftsrutin och är då testad här på kontoret och nartuligtvis så stämmer marginaler och övriga positioner för ramar mm som skrivs ut. Men när jag installerat programmet hos en kund så stämmer inte längre ramar och linjers positioner på utskriften för att han har en anna skrivarmodell.
Så jag undrar hur man skall lösa det. Finns det färdiga funktioner i VB eller får man koda det själv och i så fall hur gör man det.
/TyronneSv: Utskrifter på olika skrivare
Sv:Utskrifter på olika skrivare
Jag skall kolla lite på google om det, men gärna fler tips på detta oerhört iriterande problem
/tyronneSv:Utskrifter på olika skrivare
Jag fick reda på i ett annat forum att det inte är speciellt lätt. Man skulle i princip bara använda sig av Printer.ScaleTop och ScaleLeft
Dett är ett utgångsvärde somm alla skrivare använder.
/TYronne