Fetstil Fetstil Kursiv Understrykning linje färgläggning tabellverk Punktlista Nummerlista Vänster Centrerat högerställt Utfyllt Länk Bild htmlmode
  • Forum & Blog
    • Forum - översikt
      • .Net
        • asp.net generellt
        • c#
        • vb.net
        • f#
        • silverlight
        • microsoft surface
        • visual studio .net
      • databaser
        • sql-server
        • databaser
        • access
        • mysql
      • mjukvara klient
        • datorer och komponenter
        • nätverk, lan/wan
        • operativsystem
        • programvaror
        • säkerhet, inställningar
        • windows server
        • allmänt
        • crystal reports
        • exchange/outlook
        • microsoft office
      • mjukvara server
        • active directory
        • biztalk
        • exchange
        • linux
        • sharepoint
        • webbservers
        • sql server
      • appar (win/mobil)
      • programspråk
        • c++
        • delphi
        • java
        • quick basic
        • visual basic
      • scripting
        • asp 3.0
        • flash actionscript
        • html css
        • javascript
        • php
        • regular expresssion
        • xml
      • spel och grafik
        • DirectX
        • Spel och grafik
      • ledning
        • Arkitektur
        • Systemutveckling
        • krav och test
        • projektledning
        • ledningsfrågor
      • vb-sektioner
        • activeX
        • windows api
        • elektronik
        • internet
        • komponenter
        • nätverk
        • operativsystem
      • övriga forum
        • arbete karriär
        • erbjuda uppdrag och tjänster
        • juridiska frågor
        • köp och sälj
        • matematik och fysik
        • intern information
        • skrivklåda
        • webb-operatörer
    • Posta inlägg i forumet
    • Chatta med andra
  • Konto
    • Medlemssida
    • Byta lösenord
    • Bli bonsumedlem
    • iMail
  • Material
    • Tips & tricks
    • Artiklar
    • Programarkiv
  • JOBB
  • Student
    • Studentlicenser
  • KONTAKT
    • Om pellesoft
    • Grundare
    • Kontakta oss
    • Annonsering
    • Partners
    • Felanmälan
  • Logga in

Hem / Forum översikt / inlägg

Posta nytt inlägg

VB Sudio.NET

Postades av 2001-10-02 09:52:00 - Kjell Andersson, i forum visual basic - allmänt, Tråden har 3 Kommentarer och lästs av 475 personer

Förra veckan var jag i Sollentuna och bevittnade Microsofts förevisning om VisualStudio.Net. Jag fick en DVD med Beta2 som jag med stora förväntningar skyndade mig hem för att installera. När jag klickat på SetUp tar det några sekunder och ett fönster meddelar att det måste installeras några komponenter som saknas. Efter ett tag kommer ett nytt fönster som säger att det inte går att installera på Windows 95, 98 eller ME. Det innebar att om jag vill ha VB.NET måste jag krypa till korset och köpa Windows2000. Efter ett par dagar har jag fått Windows2000 och det var på nytt spännande att klicka på SetUp. Nu kommer samma fönster upp som säger att det saknas några komponenter. Den här gången är det Windows2000 servisepak 2 som måste hämtas från nätet på 101 Mb. Med mitt 28 800 modem skulle det ta drygt 14 timmar stod det. Man kan även beställa en CD. Vidare måste en del nätkomponenter installeras, IIS. Alltså om man skall jobba med .NET så inte blir det hempularna som inte har bredband. Vidare rekommenderades Internet Explorer 6 för att det skulle funka. Har man då internetkonto och betalar räkningar med så funkar inte det eftersom de kräver IE5. Vidare stod det att man skulle ha FrontPage2000 för att göra Webbsidor med. Om det är så att man måste överge NoteTab för att göra hemsidor så undrar jag vad Microsoft håller på med. FrontPAge2000 kan man inte göra mycket med och den genererar en massa kod som inte behövs och som gör webbsidorna långsamma. Sammantaget ser jag .Net som att Microsoft tvingar användarna till att uppgradera och att köpa Microsoftprodukter för att få ett system som funkar. En annan sak är att när det nu går att göra programmen plattformsoberoende så är det enklare att sprida virus via nätet. Jag ser ingen säkerhet i systemet. Näh, jag slängde skiten och fortsätter med VB6.

Svara

Sv: VB Sudio.NET

Postades av 2001-10-02 10:39:00 - Patrik Löwendahl

Beta versionerna av VS.NET är defintivt inte riktade till hemapularen, de vänder sig i allra högsta grad till proffisionnella utvecklare som varit med länge och analysera, vrida och vända på prylarna så att alla problem kommer upp i ljuset.

.NET är också en krävande arkitektur som i sin vagga kräver oerhört mycket av systemet än så läge, betänk att knappt några optimeringar är gjorda i dags datutm.

Frontpage2000 har iaf inte jag varit tvungen att installera, det skall ju göras ifrån vs.net?!?..

VS.NET är dessutom inte riktat till gamla windows platformar utan till den nya generationen av platformar som börjar med win xp och .net enterprise servers.

Svara

Postades av 2001-10-03 07:58:00 - Kjell Andersson

Beträffande optimeringar sade man på Microsoft att slutprodukten inte kommer att skilja sig mycket från betaversionen. Då kan det inte vara mycket optimeringar kvar att göra. Då det gäller FronPage är det alltså bluff det som står i installationen att man behöver FP2000.

Svara

Postades av 2001-10-03 10:35:00 - Patrik Löwendahl

Det kommer komma en massa optimeringar, det eventet i Sollentuna var bara marknadsförings tjafs. MS har i princip bara optimeringar och buggfixar kvara att göra eftersom hels strukturen och arkitetkuren för baseclasses osv är spikad .. Finns en del kvar att mekkla till vad gäller enterprise services också ..

Och nä du behöver inte installera fp2000, som sagt visual studio skapar sidor själva, Interdev är ju en dle av den gemensamma utv miljön. kör beta 2 just nu och har inte fp2000 installerat, däremot har jag frontpage extensions, men de följer med iisn och är inte specifikt för frontpage ..

Svara

Nyligen

• 14:24 CBD regelbundet?
  • 14:23 CBD regelbundet?
  • 14:22 Har du märkt några verkliga fördel
  • 09:09 Vill du köpa medicinska tester?
  • 12:47 Vem beviljar assistansen – kommune
  • 14:17 Någon med erfarenhet av hemstädnin
  • 14:14 Bör man använda sig av en båtförme
  • 14:12 Finns det någon intressant hundblo

Sidor

• Hem
  • Bli bonusmedlem
  • Läs artiklar
  • Chatta med andra
  • Sök och erbjud jobb
  • Kontakta oss
  • Studentlicenser
  • Skriv en artikel

Statistik

Antal besökare:
Antal medlemmar:
Antal inlägg:
Online:
På chatten:
4 569 627
27 953
271 710
905
0

Kontakta oss

Frågor runt konsultation, rådgivning, uppdrag, rekrytering, annonsering och övriga ärenden. Ring: 0730-88 22 24 | pelle@pellesoft.se

© 1986-2013 PelleSoft AB. Last Build 4.1.7169.18070 (2019-08-18 10:02:21) 4.0.30319.42000
  • Om
  • Kontakta
  • Regler
  • Cookies