Hej, jag har två program, varav den ena pratar med den andra via winsock. Denna var knepig va?:) Felet verkar ju vara att RAMen tar slut.. bevaka ditt program i task manager o se om det slukar mer o mer ram. Hej, jag hade inte detta problem innan jag började använda winsock.Winsock No buffer space available.
Detta funkar bra men efter <B>väldigt</B> lång tid så kommer felet: Error 10055.
This error indicates a shortage of resources on your system. It can occur if you're trying to run too many applications (of any kind) simultaneously on your machine. If this tends to occur after running certain applications for a while, it might be a symptom of an application that doesn't return system resources (like memory) properly. It may also indicate you are not closing the applications properly. If it persists, exit Windows or reboot your machine to remedy the problem. You can monitor available memory with Program Manager's "Help/About..." command.
använder du load funktionen utan att använda unload?
skickar stora mängder data genom winsock utan doevents?Sv:Winsock No buffer space available.
Jag har kollat om den käkar ram men det verkar inte så riktigt.
Jag ska prova att köra nånting annat än winsock.
/B