Jag har lite funderingar kring att styra elektriska prylar i mitt hus via datorn. Sätt in ett extra PCI Parallellportskort i din PC så har du 2 * 8 in/out pinnar. Oki, det ska jag genast kolla upp. Då har jag bara ett litet bekymmer kvar... Det är så att jag har en elmätare som lämnar en analogsignal på 4-20mA ut beroende på hur mycket ström som förbrukas... Ganska enkelt med en AD omvandlare.Den lämnar väl 4 - 20 mV ut. Låter som det är detta du ska haExtern Styrning av Lampor med VB...
Därför undrar jag om det finns någon som har erfarenhet av detta? Jag vet att det finns
färdiga lösningar för intelligenta hem men jag har inte hittat någon som stödjer VB.
Det jag behöver är ett styrkort som man sätter i en PCI-plats med 16 digitala ingångar och 16 digitala utgångar som jag sedan kan styra lampor och annat kul med. Jag tror att det någon form av d-sub på kortet också så att man kan tråda signalerna :-).
Var får jag ta i kortet och finns det att köpa i sverige?
Mvh Jörgen FranssonSv: Extern Styrning av Lampor med VB...
Kolla mitt uppskick Programarkivet:Parallellport experimentSv:Extern Styrning av Lampor med VB...
Undra hur jag ska få in den i datorn?
Sv: Extern Styrning av Lampor med VB...
Sv: Extern Styrning av Lampor med VB...
http://www.icpdas.com/products/DAQ/pc_based/pci_1200.htm
Kan köpas genom mig ;) eller firman jag jobbar på ;)
[Peter.H]