Hej !! <b>"This action was canceled by an accociated object".</b> Som är en TextBox Hej och tack för svaret .. det är nästan genant att säga .. men felet orsakades i detta fall av, att posten hade för många tecken för att lagras i databasen .. tack ändå !!Run-time Error 3426
Jag har ett antal textkontroller kopplade till en databas. Ibland när jag vill spara (Data1.RecordSet.Update) så får jag Run-Time Error 3426 "This action was canceled by an accociated object".
Detta händer speciellt när jag hämtar en sökväg via ett annat formulär. Jag dubbelklickar på en kopplad textkontroll och ett formulär med en FileList öppnas och där hämtas en sökväg.När jag stänger sökformuläret så fylls sökvägen in i textkontrollen. När jag sparar genereras felet ...
Hur fixar jag detta ??Sv: Run-time Error 3426
Jag känner igen problemet,det är någon av TextBoxarna som är kopplade
till DataKontrollen som inte släpper taget.
Om jag minns rätt så lade jag in ett MinRs.Recordset.Close på nått listigt ställe.
Om du visar koden där det blir fel kommer jag på lösningen.Sv:Run-time Error 3426
Jag hade väntat mig ett "bättre" felmeddelande ex.vis "to large .." men man kan inte få allt !!