Hejsan! Varför inte uppdatera den bara när musen verkligen rör på sig? Timers är i allmänhet dumt. Eller går det inte att hantera windows-meddelanden i VB? Jag programmerar ju i C, och där kan man ju göra vad som helst, så jag skulle i så fall bara skriva en funktion som anropas varje gång musen förflyttas. Det är nämligen så att Windows skickar ett meddelande som heter WM_MOUSEMOVE varje gång musen flyttas, till det fönster som musen för närvarande befinner sig över. Vill man däremot att det ska skickas till ett speciellt fönster får man ta en Capture på musen. Hej Thomas Tydal :Winsock & Mouse
Jag håller på med ett litet program för att styra musen på en annan dator så att den flyttas på samma sätt som min egen mus. Men om jag uppdaterar den oftare än var 500 mS så får skickar den flera meddelanden efter varnadra...här är den del av koden som kollar upp musposition och sedan skickar den...
--------Code---------
Private Sub Timer1_Timer()
GetCursorPos xy
strDataToSend = xy.x & ";" & xy.y
wskClient.SendData strDataToSend
DoEvents
End Sub
---------End---------
Om timern står inställd på 500mS så skickar den tex. "145;232" vilket är rätt. Men om timern står på 100mS så skickar den "145;232145;232145;232145;232145;232145;232145;232145;232"
jag kan itne få det att funka så att den skickar tex. "145;232" även var 100:e mS.
MVH Gabriel MedinaSv: Winsock
Det borde ju gå att göra nåt liknande i VB tycker jag, men det får nog nån annan upplysa om ifall du inte känner igen detta/har möjlighet att hitta det i dokumentationen.Sv: Winsock
Det gamla vanliga svaret från mig men ändå
Testa att lägga in ett DoEvents i Timern.
mvh
SvenSv: Winsock
Låter som en bra ide...men då skulle den ju skicka ännu oftare än var 100mS och då skulle det antagligen bli lika dant =(
Men om nån vet hur man Styr det så man får ett meddelande när musen rör sig...inte bara i programet utan när den rör sig över huvud taget så skulle jag vilja ha de med =)
MVH Gabriel
SvenPon:
Har ju en DoEvents i koden...
MVH Gabriel Medina