Hej! Du får lägga till en referens till ditt andra projekt, då får du tillgång till ditt projekt - det innebär dock inte att du måste lägga till projektet via Add Project.. även om det är en valmöjlighet. Däremot måste du starta det projektet som är själva källan innan du starta applikationen som kommer att använda sig av det, tex som i en server, klient-lösning. Hej Emma Om jag minns rätt har du ett alternativ i Project-menyn som heter References, där lägger du till om du vill läsa in andra kontroller än de standardkomponenter som finns när du öppnar ett nytt projekt - tex om du vill ha treeviews osv, om inte jag missminner mig borde du även kunna lägga till referenser till egna projekt och inte bara till andras färdigkompilerade komponenter - hoppas detta hjälpte mer. Rätta mig om jag har fel men jag tycker det låter som du skall använda Command Hej Sven!slå ihop två projekt men ändå inte
Jag har två små projekt som jag skulle behöva slå ihop till ett. Sedan skall det vara möjligt att från projekt 1 anropa projekt 2. Man kan ju naturligtvis bara ladda in formar och modul från projekt 2 till projekt 1 men
då kanske jag inte kan vara säker på att något inte krockar.
Under "File" i Vb finns en rubrik "Add project" och jag antar att det är till för ändamålet men jag är inte klar över hur man då anropar projekt 2. Projet två skall bara kunna startas från projekt 1 och skall alltså funka som ett fristående program. Idag finns de båda projekten i var sin exe fil men jag skulle alltså vilja slå i hop dom till en. Ja de existerar naturligtvis i källkod också :)
/Bo Sv: slå ihop två projekt men ändå inte
/EmmaSv:slå ihop två projekt men ändå inte
Tack för svaret men, ursäkta, jag begriper inte ett skvatt, kan det vara åldern?
Referens till projekt 2? Hur då ?Sv: slå ihop två projekt men ändå inte
/EmmaSv:slå ihop två projekt men ändå inte
På .exe 1 som anropar .exe 2Sv: slå ihop två projekt men ändå inte
Ja det lutar nog åt det hållet. Det är nog det bästa sättet att undvika konflikter med dimensioneringar och dylikt.