hej! Förutom dina synnerligen luddiga formuleringar så förklarar du inte riktigt ditt problem heller. Vad menar du t ex med "så blir det script".problem med iis 5.....=(
jag har ett problem med win2koch iis 5.....
Så här ligger det till..
När jag hållre på med mitt aspscript som är kopplat till en access databas, så öppnar jag databasen och ändrar lite sen glömmer jag att stänga den och så uppdaterar jag sidan och då blir det script för att den är öppen..
Men sen så stänger jag databasen och uppdaterar igen och då fungerar det bara ibland.
Varför blir det så?
Är det någon som vet varför, eller har varit med om det själv?
jag är tack som för svar för det är jobbigt att starta om datorn hela tiden när jag glömmer att stänga databasen.
Mvh
DanneSv: problem med iis 5.....=(
Programmering är kul men glöm inte bort svenskan. Nåväl!
Om jag har förstått ditt problem rätt (se ovan) så beror felet inte på IIS utan på Access som har lite problem med fler användare. Problemen brukar uppstå just när man utvecklar eftersom det då blir många anrop och ofta med fel i.
Mitt svar på ditt problem är att du försöker utveckla din databas så långt du bara kan innan du skriver en rad kod. Försök förutse vad som ska hända och varför. Skapa databasen och skriv kod. Ändra i databasen måste du få göra men om du gjort "rätt" så kommer de vara färra. Sen dessutom till att databasen är ordentligt stängd innan du kör script. Dessa gör du genom att se att Access plckar bort sin "lockfil". En dold fil som skapas i samma mapp som databasen och har en annan filändelse. När denna försvinner kan du uppdatera din sida och köra scripts.
/M Sand