Kan någon skriva en lista över vilka QBColor-nummer som representerar vilka färger? Angående QBcolor har jag ingen aning... Hej Pröva sej fram är ju en variant. Men vill man ha namn på färgerna direkt har jag en lista här. Fungerar som alla andra kontroller: Jag provade med era förslag men det går inte, får bara upp "Compile Error Method or Data Member not found. Du har givit menyn ett index värde vilket gör att det är kontrollarrayen du refererar till. Töm index egenskapen. Skriv först av allt en modul för sleep-funktion i vb....QBColor?
Man kan väl disabla (enable=false) en huvudmeny(den som är högst upp)? eller gömma (visible=false) den?Sv: QBColor?
Men vad gäller menyn så är det klart att det går disabla den och göra den osynlig precis som du skrevSv: QBColor?
QBColor , det är väl bara att testa. Det finns 16 , 0 - 15
Lägg upp 16 Label :s eller kör en och en
Label1.BackColor = QBColor(2) Grön osv.
0 = Svart........................15 = Vit
men det är ju klart om man är färgblind kan det bli bökigt :-)
Mvh
SvenSv: QBColor?
0-Svart
1-Blå
2-Grön
3-Cyan
4-Röd
5-Magenta
6-Gul
7-Ljusgrå
8-Grå
9-Ljusblå
10-Ljusgrön
11-Ljus cyan
12-Ljusröd
13-Ljus magenta
14-Ljus gul
15-Vit
MVH //MarikaSv: QBColor?
<code>
Private Sub Command1_Click()
If mnuFile.Enabled Then
mnuFile.Enabled = False
Else
mnuFile.Enabled = True
End If
End Sub
Private Sub Command2_Click()
If mnuFile.Visible Then
mnuFile.Visible = False
Else
mnuFile.Visible = True
End If
End Sub</code>Sv: QBColor?
det går med menyerna under de översta och jag kan få de översta disablade, men jag kan inte få tillbaka dem till enable=true.
När jag skriver m_text (text-menyn) och sedan . så får jag bara upp 4 val:
Count
Item
LBound
UBound
medan om jag går ner en meny till m_t_färg och sedan skriver en punkt så får jag upp alla de vanliga valen.
Om ni vill kolla på mitt program så skriv er mail här så skickar jag det.Sv: QBColor?
Sv: QBColor?
Skriv sedan in följande kod i knapptryckning lr form load:
For x% = 1 to 15 step 1
label1.forecolor = qbcolor(x%)
label1.caption = "Qbcolor " + x%
sleep 2000
next x%