Hej jag skulle behöva lite hjälp med hur jag skall göra med en fillista som skall synkas med ex. en databas. Tjena. Hej & tack för svar.Synka filer ...
Senario:
En katalog i datorn ex. "mina dokument" skall med jämna mellanrum kontrolleras efter förändringar.
Alltså om någon lägger till en bild så skall sniffern känna av att bilden i mappen (eller undermappen) är ny och så är tanken att man skall kunna välja vad man vill göra med den "nya" filen.
En tanke som jag hade var att skapa en databas med existerande filer och köra en sniffer i bakgrunden (kernel32) som kollade filen finns med eller ej.
Eller finns det något smidigare sätt?
Lite tips här skulle jag superuppskatta.Sv: Synka filer ...
Finns säkert bättre sätt men jag gjorde ett liknande program för ett tag sedan.
Löste det på så sätt att jag lät användaren lägga filerna i en temp. mapp som jag sedan kollade. Fanns det en fil i den så flyttade jag den till den "riktiga mappen", skrev till databasen och slutligen tömde temp. mappen.Sv:Synka filer ...
Det låter ju smart, men hur skulle jag kunna gå till väga om jag vill använda hela mappen "Mina dokument" samt undermappar till den?
Jag fattar inte hur jag skall kolla om filerna är "nya"/nytillagda i mapp/undermapp?
Finns det något smart sätt att jämföra kataloger/filer?