Vilket är lättast att lära sig ASP lr PHP?, givetvis är det väl lite från person till person oxå men... ... och om du har någon erfarenhet från något annat språk sen tidigare. ok, vad gör du när det kommer en uppdatering när du har ändrat i källkoden? verkar inte vara så dära jäkla smidigt. De enda som jag känner till som hårt envisas med att använda PHP, är personer som kategoriskt vägrar befatta sig med Microsoft produkter ... ASP lr PHP?
Sv: ASP lr PHP?
Jag lärde mig php på under en timme eftersom jag redan kunde C och Perl.
ASP/VB Script påminner ju om Basic, så där kan man ju ha en liknande fördel om man använt det språket innan.
Om man är ny på programmering kanske ASP är lättare, men du har mer nytta av php om du framöver vill lära dig andra språk.
PHP är mycket flexiblare och mer uttrycksfullt.Sv: ASP lr PHP?
Med asp så kan du bygga "all" funktionalitet och lägga i komponenter som sedan kan användas och köras på en asp sida eller varför inte i ett desktop program.
cya,
PatrikBSv: ASP lr PHP?
DU behöver inte skriva ASP kod i vbscript ASP =! vbscript ... DU kan använda java istället om du vill .. Har du då proggat C/C++ blir det lika nekelt att låra sig asp som PHP ..
DEssutom så är PHP knappast mer flexibelt på ngt sätt bara för att du får källkoden.. Varför skulle det vara det ??
VIll du dessutom skriva robusta applikationer så lägger du bara presentationen i ASP koden / PHP'n och resten i komponenter (CORBA eller COM) och då komemr det skilja föga vad gäller PHP's / ASP's flexibilitet ...