Är det någon som vet hur jag skall göra? Jag har testat med det här.. Vill tacka alla för hjälpen men jag fick hela tiden felmeddelnade så jag var tvungen att köra en process istället & detta funkade perfekt. Om fler har samma problem med detta i VB.NET så skickar jag med koden här. Det finns ett helt forum för .net, det här är vb 6-forumet.Vill öppna en hjälp sida som är gjord i html från min windows app. som är skrive
'**********************************************************************************
Public Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long
Public Const SW_SHOWNORMAL = 1
'**********************************************************************************
' och min kod ser ut så här....
Dim hwnd As Long
Call ShellExecute(hwnd, "Open", "Help.htm", "", AppPath, 1)
Någon som vet hur jag skall göra detta?
Om det skulle gå så vore jag gladare om det gick att öppna en sida från internet i explorer.
Tacksam, för hjälpSv: Vill öppna en hjälp sida som är gjord i html från min windows app. som är sk
*************************************************************************************
Dim myProcess As New Process
alt. 1
myProcess.Start("http://hejhopp/help.htm")
'alt. 2
Dim AppPath As String = System.Windows.Forms.Application.StartupPath
'Här känner jag av om sökvägen innehåller en Backslash som sista tecken om inte lägger jag till ett
If Not AppPath.EndsWith("\") Then
AppPath = AppPath & "\"
End If
Dim path As String = AppPath & "help.htm"
myProcess.Start(path)
*************************************************************************************Sv:Vill öppna en hjälp sida som är gjord i html från min windows app. som är sk
Process använder sig av shellexecute så... ;)