Hej Mitt favorittips är att spela in ett macro där du gör precis vad du behöver och sedan kollar på den gererade koden. Tack det funkade, Jag använder det nu och det är fullt funktionabelt. Hej igen,Visual Basic i excell
Jag har helt kört fast i VB i Excell. Jag behöver ett script som gör att en cell ändrar färg när en referenscell faller under ett visst värde. Några tips?
BjörnSv: Visual Basic i excell
Fast i detta fallet behöver du inte ens någon kod eftersom det finns som en färdigformatteringsfunktion i menyn.
Lycka till!
// JohanSv:Visual Basic i excell
Tyvär funkar det bara innom ett blad och inte mellan olika excellblad eller dokument. Jag löste det nu genom att ha en kolumn i vilken värdena från de intresanta cellerna från blad ett klistras in och sedan kan jag referera till den för färgskiftningen. Det är dock inte så snyggt och man är begränsad i vilka funktioner som kan utföras.
Jag försökte med ett makro men jag kunde inte bli klok på hur jag skulle få det att fungera på det viset jag ville. Det snyggaste vore (för mig) att kunna referera til en grupp av celler eller en hel kolumn (på ett inaktivt blad) och når vilken som helst av dessa nådde ett visst värde utfördes en handlig på det aktiva bladet (tex en text ändrar färg, börjar blinka etc)
Det verkar lite knepigt men vill man ha dte snyggt så vill man :-)
/Hälningar: Björn
PS: Det hela handlar om tidrapportering och jag vill ha varningar när jag börjar närma mig slutet på mina konton.Sv: Visual Basic i excell
jag blir inte riktigt klok på om du har löst det (isåfall merkera tråden som löst) eller du har fler frågor. I det senare fallet får du förtydliga vad frågan är.
// Johan