Hej! Jag skriver i VB 6.0 förresten. Jag får upp en ruta där det står Out of memory kanske skall tilläggas. Programmet håller även på med lite databasgrejer, men inte alls hela tiden som skärmavläsningen. Brukar det bli problem med sådana grafikgrejer? Om man glömmer att frige minne. Använder du Static variabler ? Har du rekursivt anrop ? Har du kod i nått Change event ? Tack för att ni försökte hjälpa mig. Jag förstår att det inte går att hitta felet utan kod, jag tänkte mest att det kanske fanns nåt verktyg som kunde hjälpa en att hitta det. Men jag hittade det nu ändå tror jag. Jag skaffade hela tiden ett handtag till skärmen med hdcScreen = GetDC(0) och övergav det med Call ReleaseDC(0, hdcScreen). Det borde inte vara nåt problem tänkte jag, men det verkar som om det var där det buggade.Minnesproblem
Jag har skrivit ett program där det bl.a. är en timer som går varv på varv och läser av ett ställe på skärmen. När jag kört programmet ett tag så låser det sig och det verkar få slut på minne. Finns det något sätt att antingen komma undan problemet eller att kunna se vad det är som orsakar det?Sv: Minnesproblem
Sv:Minnesproblem
Folk här vill nog se lite kod, om de ska hjälpa dig.
Kan vara en loop som inte bryts.
Kombinationen många <b>new</b> i samband med för lite <b>nothing</b>,
kan vara en annan felkälla.
//HåkanSv: Minnesproblem
Det som händer är att du lagrar en massa data på Stacken som till sist blir full.Sv: Minnesproblem