använder scripting objektet i vb6, och vill komma åt på en tusendels sekund när en fil skapades. Testa denna princip.Dvs kalla på GetTickCount varje gång du vill ha ett TimeStamptid en fil skapades
har nämligen ett system som genererar upp filer som kan heta godtyckliga namn. sedan har jag ett vbprogram som ligger och snurrar och känner av så fort en fil kommit i katalogen. då vill jag ta denna fil och göra nåt med den. problemet är att det programmet som genererar upp filer gör det så snabbt att det inte är möjligt att särskilja viljen fil som produvcerades först.
vbprogrammet ligger i en loop, enumererar alla filer i en array tills det inte är några filer kvar (en del av operationen består nämligen i att ta bort filerna allteftersom) och sorterar på file.dateaccessed eller file.datecreated (file=scripting.file objektet). när jag sorterar får jag dubletter. jag använder
namnet= format(file.dateaccessed, "#00.0000000000") tex.
men får som sagt dubletter..
nån som har någon kreativ idea om hur jag löser mitt problem?
alternativa lösningar mottages gärna om det ej är möjligt med format funktionen + scripting.file objektet.Sv: tid en fil skapades
<code>
Option Explicit
Private Declare Function GetTickCount& Lib "kernel32" ()
Private Sub Command1_Click()
Dim ret As Long
ret = GetTickCount
MsgBox ret
End Sub
</code>