Hej! <code> Ja nästan, jag använder App.PrevInstance för att se till att bara en instans av programmet körs och den rutinen klagar och säger att programmet körs redan. Då måste du nog ta till ett separat program: Verkar vara en onödigt komplicerad variant. Jag trodde i mitt stilla sinne att det fanns ett sätt med Låt den läsa lite argument vid starten; om ett argument som du bestämmer är medskickat så skickar den att kolla efter previnstance. "command" innehåller argumenten som är medskickade Frågar är kanske snarare varför du skulle behöva göra så? Jo naturligtvis är det "bara" att rensa allt, det gäller bara att hitta den snabbaste vägen, utvecklingsmässigt. Programmet är inte skrivit för det behovet så strukturen är inte den bästa. Oskar Johanssons förslag är ju en enkel fullösning som sannolikt funkar, men personligen tror jag inte det krävs så mycket extra utveckling för att behålla programmet öppet (rent generellt). Jag har satsat på Oskars förslag, funkar bra. Tack alla för synpunkterStarta om exe filen från VB
Jag har en rutin för att göra inställningar av ett program inne i det programmet. Jag behöver efter gjorda inställningar starta om programmet. Kan jag göra det innefrån det programmet? Alltså avsluta programmet och starta det igen.
/BoSv: Starta om exe filen från VB
Shell App.Path & "\" & App.ExeName & ".exe"
Unload Me
</code>
Borde fungera, förutsatt att du bara har en form. Har du flera så får du stänga dom alla.
ThomasSv:Starta om exe filen från VB
Sv: Starta om exe filen från VB
Starta program 2 från program 1, avsluta program 1, låt program 2 starta program 1, avsluta program 2.
ThomasSv:Starta om exe filen från VB
Win api men jag har inte hittat något.
/BoSv: Starta om exe filen från VB
Sv:Starta om exe filen från VB
Ändrade inställningar, eller dylikt?
Det är väl bara att släppa och rensa allt du har kvar, och hämta upp allt på nytt?Sv: Starta om exe filen från VB
Det finns en lösning här på Pellesoft men det innebär att man startar om Windows också vilket är helt obehövligt.Sv:Starta om exe filen från VB
Thomas Romans förslag är väl annars ganska enkelt om det inte är grejer som gör så att du absolut inte kan ha programmet öppet i två instanser samtidigt (i någon sekund).
Med lite närmare information kanske vi kan se någon bättre lösning?Sv: Starta om exe filen från VB