Jag har en NT-Workstation som jag kör iis4 på. På en sida har jag lösenordsverifiering som använder sej av NT:s konton för att verifiera behörighet, så att användaren måste ha ett konto upplagt på iis-maskinen för att komma åt sidan. Har du en domän? Jo, Workst. är medlem i domänen och när jag kollar behörigheten på filerna så kan jag ju se alla användare i domänen. Men när jag använder mej av iis/NT's inloggningsfunktion för att komma åt en sida så kan jag bara använda de användare som finns upplagda bland kontona på Workstation maskínen. Någon annan lösning för inloggning med hjälp av användarnas uppgifter? sätt default domain i säkerhets inställningarna för webbsajten till namnet på din domän ... då borde det fungera som du vill ... Win NT användarkonton
Men jag vill att kontona och lösenorden som finns på NT-servern skall styra i fall man skall kunna logga in på iis maskinen.
Kan man på något sätt få iis maskinen att hämta kontouppgifter på NT-servern eller måste man lägga in alla kontona på iis-maskinen oxå och behöva hålla på att byta lösenord på två ställen varje gång lösenordet skall bytas.
/DanielSv: Win NT användarkonton
Isåfall ska det bara vara att göra Workstation medlem i domänen. Då ska du få tillgång till domänkontona.Sv: Win NT användarkonton
Sv: Win NT användarkonton