Hej Jag kanske inte har förstått problemet, men du har väl gjort dina Labels som indexerade? Då är det ju bara att: Tack för denna kod.. Ok, men det är ju ANTALET som kommer att visa sig i varje label enligt min kod som jag skrev... Fast jag hade antagit att labelns index var nollbaserad.Text till Arrayer
Någon som kan hjälpa mig
Har 7 + 4 text boxar i en array i dessa matar jag in tex. de dragna lotto nummerna med tilläggsnummer
allt väl. Nu vill jag ha dessa nummer att uppgradera en array som innehåller 35 label för att kunna se statestik hur nummer dragits i lottodragningen.
De ordinarie nummren skall alltså sorteras i fallande ordning och läggas in i respektive label(1)-label(34)
och sedan skall vid nästa gång antalet ökas med 1 för respektive nummer.
Matar in i text(1).text- text(11).text till exempel så här
3, 12, 16, 18, 23, 27, 33, ordinarie nummer och tillägg 4, 17, 25, 35
nu skall dessa nummer läggas in på respektive plats ( 1 - 35 )
komma in i statestiken osv. för nästa gång
Förslag ????Sv: Text till Arrayer
<code>
Dim myLabels(34) As Long
Dim mSplitted() As String
Dim i As Integer
mSplitted = Split(Me.Text1.Text, ", ")
For i = 0 To UBound(mSplitted)
myLabels(CInt(mSplitted(i)) - 1) = CStr(CLng(myLabels(CInt(mSplitted(i)) - 1)) + 1)
Next
For i = 0 To 34
Debug.Print myLabels(i)
Next
</code>
Du får naturligtvis i koden ovan ersätta 'myLabels' med namnet på dina labels, samt att du inte behöver Dimma den...
och du behöver ju inte använda Debug.Print...Sv:Text till Arrayer
Jag kanske inte skrev riktigt tydligt de labels som är indexerade 1 - 35 är ju så att
de är numrerade från 1 - 35 under den indexerade labeln och i den är det tomt.
Nu skall de rätta lottonumerna ej komma upp i den indexerade labeln utan bara antalet
gånger nummret är dragit och så skall det ökas efterhand med 1 för de nummer som är dragits
osv .Sv: Text till Arrayer
Jag återkommer i frågan...