Hejsan varför inte prova trycka nej på frågan om du vill uppdatera systemfilerna. Själv har jag inte några problem med prog gjorda i XP när jag kör dom i me Frågan man får är om man vill uppdatera systemfilerna eller om man vill strunta i det och göra installationen vid ett senare tillfälle... Jag har råkat ut för exekat samma sak, men då när mitt program (gjort i W98) ska installeras på vissa W2000 maskiner. Glömde säga att min applikation är gjord i VB6 och min mailadress är lars.sellbom@kryotherm.se Hej Tusen tack Sven!Problem med installation på dator med ME
Jag har gjort några program i VB 6.0 som jag vill installera på en dator med ME. Jag har gjort package. På datorn där programmen är gjorda kör jag XP.
Installation av programmen sker utan några problem på datorer med Win 98.
Men som sagt i ME...
.. när jag kör setup.exe så frågar installationen om jag vill uppdatera systemfiler. Jag svarade ja och datorn vill starta om. Problemet är att när datorn är omstartad så sker _exakt_ samma sak igen. Jag kan se att det är den sista av de sju systemfilerna som den hakar upp sig på - de andra klarade den av att uppdatera. Men den sista klarar den tydligen inte? Och därför upprepas samma procedur helatiden .. Vill du uppdatera?.. starta om.. osv osv..
Den sjunde filen som detta troligtvis handlar om (den stannar på den iaf) heter "msvbvm60.dll"
Snälla kan någon hjälpa mig med detta?
Mvh MalinSv: Problem med installation på dator med ME
//FSv: Problem med installation på dator med ME
Så det går liksom inte att smita undan ;-D
Den installerar alltså INTE programmet över huvud taget om man inte uppdaterar systemfilerna i början av installationen.
Finns det verkligen ingen som råkat ut för detta problem?
Mvh MalinSv: Problem med installation på dator med ME
Får exakt samma frågor och fenomen.
Undrar om det är nåt i säkerhetsinställningarna på användarens maskin som spökar till det?
Snälla meddela mej om någon kommer på nånting.
MVH
lsmSv: Problem med installation på dator med ME
Sv: Problem med installation på dator med ME
Ämnet har varit uppe förut ganska ingående.
Om du kollar sidan 11 under allmänt.
Där behandlades problemmen ganska ingående.
Kolla om det kan vara till din hjälp.
mvh
SvenSv: Problem med installation på dator med ME
Jag ska genast testa detta. Hoppas att det är detta fel. Annars återkommer jag - om jag får ;-D
Tjing / Malin