Hej jag vet inte vad jag gör för fel Prova med: Jaha då får Vi ta omet en gång till ! Dim i till vadå ? Har provat men får upp felmeddelande om att Lbound förväntas vara vara Array Kolla mitt svar härovan. Prova igen enl koden ovan som ligger i ListBoxens _ Click Ja men för fae... ändra då till Tack för hjälpen gjorde mig glad Antaganden:Felet är ??????
har en listbox med redan markerade nummer: 2,7,12,14,20,26,33
när jag markerar denna rad i listboxen vill jag att dessa nummer skall komma upp i
text2(i), nu blir det bara den första siffran(2) som kommer i alla sju textrutorna.
Dim i
i = NumSize '7 - 12
mystr = ListMinaRader
nystr = Replace(mystr, ",", Chr$(32))
For i = 1 To NumSize '7
Text2(i) = nystr
NextSv: Felet är ??????
<code>
arrRader = split(ListMinaRader,",")
for i = lbound(arrRader) to ubound(arrRader)
Text2(i) = arrRader(i)
next i
</code>Sv:Felet är ??????
<code>
Private Sub ListMinaRader_Click()
Dim ListArray() As String
Dim i As Long, NumSize As Long, myStr As String
NumSize = 7
myStr = ListMinaRader.Text
ListArray = Split(myStr, ",")
For i = 0 To NumSize - 1 '7
'det bör finnas en Text2(0) - Text2(6)
Text2(i).Text = ListArray(i)
Next
End Sub
</code>Sv:Felet är ??????
arrRader vilken variabel skall den deklareras med som string ????Sv: Felet är ??????
Du måste lära dig att använda Dim Man kan/skall inte skriva <b>Dim i</b> ,
du skall tala om vad du vill dimensionera den tillSv:Felet är ??????
Detta FUNKAR om du har Text2(0) till Text2(6)
Var vänlig läs och förstå remarks.
Förutsätter att du har en ListMinaRader ListBox och i den står typ 1,2,3,4,5,6,7
När du klickar på den raden fylls TextboxarnaSv:Felet är ??????
<code>
For i = 1 To NumSize '7
Text2(i).Text = ListArray(i-1)
Next
</code>Sv: Felet är ??????
Har du någon e-post så kan jag visa dig mitt projektSv: Felet är ??????
1. Du har lagt till poster i din listbox med önskade tal
2. ListMinaRader är en funktion som hämtar ut markerade raders värde som en sträng där komma(,) separerar varje värde?
3. Du vill i dina sju textrutor, Text2(1) till Text2(7), visa de markerade värdena.
4. Din lista tillåter multipla markeringar.
Från detta ber jag dig kontrollera ListMinaRader eller värdet det retunerar. Det är i så fall troligt att detta är den som inte retunerrar alla markerade värden utan endast det första värdet.
Alternativt:
Du har ingen funktion som sammanställer dina markerade rader. ListMinaRader är namnet på din listbox och du retunerar dess default egenskap. Vilket är första markerade rad i din lista.