jag ansluter internet via nätvärk. jag har jort ett vb proggram för att kunna koppla upp (lite onödigt krångligt) men jag glömmer ifta att koppla ner (måste göras manuelt) så jag undrar hur man gör ett program som koplar ner (sen kan jag göra så det funkar över nätvärk) Hej har testat det. men det funkar inge bra. den kopplar ner fast jag är aktiv. Ett enkelt sätt att Koppla ner ditt Modem. jag kopplar har ett isdn modem men man kopplar upp med fjärranslutning så det borde funka vilket det inte gör (hoppas du bara skrev fel) Finns det någon annan med ett annat svar som jag kan testa. Om inte så kanse någon vet hur man får upp t.ex MinAnslutning1 utan att använda genvägar isf kan jag göra ett lite instabilt prog me sendkeyskoppla upp / koppla ner
MVH JesperSv: koppla upp / koppla ner
Duger det inte att ställa in tex Internet Explorer på
att bryta om inaktivitet mer än tex. 5 min.
Skall kolla om det finns något bra API som känner av inaktivitet.
mvh
SvenSv: koppla upp / koppla ner
//JesperSv: koppla upp / koppla ner
Detta kod exempel visar hur du enkelt kan koppla från din internet anslutning (om du är uppkopplad via modem) utan att ange Fjärranslutningsnamn.
Form
Dim lResult As Long
lResult = InternetAutodialHangup(0&)
Modul
Const Internet_Autodial_Force_Unattended As Long = 2
Public Declare Function InternetAutodial Lib "wininet.dll" (ByVal dwFlags As Long, ByVal dwReserved As Long) As Long
Public Declare Function InternetAutodialHangup Lib "wininet.dll" (ByVal dwReserved As Long) As Long
hoppas det blev rätt.
mvh jockeSv: koppla upp / koppla ner
//JesperSv: koppla upp / koppla ner
MVH Jesper