Hej! Hej! Det här är väl ett VB-problem så forumet är rätt tycker jag. om vb6-programmet körs i MTS på din webbserver kan du faktiskt utöka funktionaliteten med att komma åt request, response samt session-objektet från den asp-sida som instansierar och använder en funktion i din vb6-dll. Nu har jag tyvärr inte det programmet kvar som jag gjorde så på men testa att googla på just vb6 dll session och se om du hittar något.Request.Querystring
Jag använder Request.Querystring för att skicka med olicka värden till servern funkar bra så länge det inte är stora mängder men nu skulle jag behöva skicka stora mägder med typ, Request.form.
Men vad jag har förståt funkar Request.form enbart mellan asp sidor på servern ?
Jag har gort ett program i vb6 och access där jag skickar url med värden till en asp sida med Request.Querystring.
Kan man på något annat sätt få till detta.
TobbeSv:Request.Querystring
Tänke göra det, men efter som programmet är skrivet i vb6 och skickas där ifrån till en asp sida så tänkte jag att vb forumet kanske var ett bättre forum för detta!!!
Jag vill skicka med värden från olicka textboxar till urlen för sortering i access databasen.
Från Vb till asp sida.
TobbeSv: Request.Querystring
Du kan skicka data som om det låg i ett formulär även med VB. Du skickar den efter GET-adressen.
Ungefärlig kod:
<code>
GET /sida.asp HTTP/1.1
Text1 = Innehållet här
[två radbyten]
</code>
Det var ett tag sen jag höll på med sånt här så jag kommer inte ihåg exakt vad man ska skriva. Du kan ta reda på det genom använda winsock och lyssna på port 80 och sen göra en sida som postar till http://localhost/test.asp.
ThomasSv: Request.Querystring
Sen är jag inte säker på att det är denna vägen du vill ta, men som sagt - möjligheten finns.