Har två frågor: Använd Det är inte lämpligt att skkriva en service i VB6. Hej, jag använder "srvany", tycker den funkar fint. Jag hade använt .net för detta eftersom allt finns färdigt där, men förstår att du av förklarliga skäl vill köra vb6. Jag skulle nog gjort en annan approach, nämligen att skriva ett program som gör det du säger, men skippa timern och istället läsa i databasen vilka poster som skulle skickas och flagga dom när det var klart.Windows service i vb6
Hur kan man på ett enkelt sätt skapa windows service i vb6?
Har ett program i vb6 med timer funktion som vid en viss tidpunkt skickar iväg filer. Vid en tidpunkt så triggas en asp fil för att skicka filen via mail. Nu har jag fått förfrågan att vissa filer ska skickas tex två dagar i veckan(mån, fre), vissa filer bara en gång i veckan och vid olika tidpunkter.
Jag tänker bygga ett webbgrässnitt för att kunna lägga upp olika händelser tex när nya filer ska skickas, vilka tider, vilka mailmottagare m.m. Då kommer jag ju att måsta kolla mot db för att veta vilka olika tider som filer ska skickas.
Min fråga, hur kan jag skicka filer vid olika tidpunker. Nu har jag en timer och i den har jag en if-sats som kollar en statisk tid. Stämmer tiden skickas filen.
Hur kan jag skicka filer vid olika tidpunkter?
Hoppas ni förstår vad jag menar.Sv: Windows service i vb6
Select Case Kriteria
Kolla mitt uppskick Skeppsklocka
Programarkivet:Skeppsklocka TidvaktSv: Windows service i vb6
Men det finns kontroller för kunna göra det. Men det är något jag starkt avråder ifrån.Sv:Windows service i vb6
Progget installeras som en service och styr i sin tur din programmvara.
/BSv: Windows service i vb6
Sen skulle jag via at-kommandot lägga till så denna filen körs just de dagar du önskar. På så sätt behöver du inte krångla med en service, du kan också enkelt debugga och databasen är det som styr vilket iofs går med en service också. Och gränssnittet till webben är ju inga problem eftersom du har databasen som den styrande faktorn.