Jag skulle behöva hjälp med att få mitt program att sända en valfri "knapptryckning" till ett annat program. Programmet ska trycka denna knapp varje tionde sekund. Har för mig att funktionen SendKeys simulerar knapptryck, men bara på den applikation som är aktiv. Hjälper det dig? misstänkte att det skulle bli så, tyvär funkar de inte då.. utan programmet måste skicka knapptryckningarna till en annan applikation. finns det inte med ett exempel där man öppnar calculatorn och skickar knapptryckingar till det?kolla det Om du har ett handle till fönstret (som du får med t.ex. findwindow.. nånting tror jag) så kan du köra en SendMessage ( handle, WM_SYSKEYDOWN, 18, 540540929)Skicka en "knapptryckning" till ett annat program...
Exempel på detta kan vara att den skickar knappen 'F' till programmet "Test.exe".
Jag skall alltså inte sända ett tecken utan snarare emulera en tangentbordstryckning.
Hitils har jag lyckats åstadkomma detta:
Man kan ställa in timer hur ofta kommandot ska skickas.
Man kan välja en bokstav/nummer som skickas till en txtbox varje gång timern slår.
Kolla här så kanske du förstår bättre:
source: http://legali.mine.nu/vb/knapptryck.zip 5.5K
Just nu skickas bara texten ifrån 'Key' rutan till den andra txtboxen, så ska det alltså inte vara de är bara för att testa.. Jag vill alltså att det ska ske en riktig knapptryckning precis som om de vore ifrån tangentbordet =)Sv: Skicka en "knapptryckning" till ett annat program...
Sv:Skicka en "knapptryckning" till ett annat program...
Sv: Skicka en "knapptryckning" till ett annat program...
Sv: Skicka en "knapptryckning" till ett annat program...
Fönstret kanske måste vara aktivt dessutom för att ta emot..
Kolla här
www.codeproject.com/csharp/Automator.asp
www.experts-exchange.com/Programming/Programming_Platforms/Win_Prog/Q_20981129.html