Har fått ett antal uppslag vad gäller detta men inget funkar ... Jag börjar fundera ... är denna fråga för svår eller för dum ? Varför gör du då inte så att du laddar alla formulär det första du gör Jo men det är ju det jag vill unvika ... varför ha en massa formulär laddade som suger datakraft när man ändå inte använder dom ... Om du får formulärnamnet från databasen, kan du välja att ladda just Jo precis ... jag har formulärnamnet .. tex. frmOrderHjälp ... öppna formulär
Har namnen på formulären i en databas och vill öppna respektive baserat på denna.
De lösningar jag funnit baseras på att formulären redan finns laddade i bakgrunden vilket inte är fallet för mej.
Säker en enkel sak för den som kan .... jag kan inte ! :o(Sv: Hjälp ... öppna formulär
En annan sak som någon kanske kan svara på ... var gåt gränsen för hur många formulär man har laddade sammtidigt.
Säg att man har ett 30 tal formulär i ett program, man belastar ju systemet onödigt mycket genom att ha dom alla laddade.Sv: Hjälp ... öppna formulär
när du öppnar programmet, då kan du använda koden du har fått.
/ESv: Hjälp ... öppna formulär
Sv: Hjälp ... öppna formulär
det formuläret och sedan använda koden. Fast det har du kanske redan testat?
/E Sv: Hjälp ... öppna formulär
Men hur i h.... använder jag namnet ... provat följande ..
Dim frmAnyform as From
Set frmAnyform = rstFormnamn.Field(0)
frmAnyform.Show