Hej Tror det finns Windows API:er i tips & tricks för detta. Ta en titt. Vad menar du med att alla konton är "igång" dygnet runt? <b>Vad menar du med att alla konton är "igång" dygnet runt?</b> > Jag antar att han menar att man väljer "Växla användare" istället för att logga ut (eller om det går att uppnå samma effekt på annat sätt).Kolla aktiv tid på varje konto i XP
Försöker hitta ett sätt att kunna kolla hur länge ett användarkonto (lokalt i XP) har varit aktivt. Använder VB6.
Vi är 6 st användare på en burk och meningen är att jag vill kunna få fram hur dessa har använts tidsmässigt.
Eftersom alla konton är igång dygnet runt så måste jag kunna plocka ut aktiv tid.
Hur?
Tacksam för hjälpSv: Kolla aktiv tid på varje konto i XP
Sv: Kolla aktiv tid på varje konto i XP
Skapa ett program som startar med Windows som skapar en fil med samma namn som användarnamnet.
Sen hämta bara värdet och addera när windows avslutas.
Vill du ha en närmare beskrivning?Sv:Kolla aktiv tid på varje konto i XP
Jag antar att han menar att man väljer "Växla användare" istället för att logga ut (eller om det går att uppnå samma effekt på annat sätt).
ThomasSv: Kolla aktiv tid på varje konto i XP
Tja, antingen det eller att man t.ex. kör program som annan användare :)
Rent spontant så känns det som att api är rätt väg att gå, t.ex. aktivitetshanteraren kan få fram sådant, och om man har flera sessioner (växla användare) kan man se vilka sådana som pågår. För att se aktuella sessioner så kan man titta på api:t WTSEnumerateSessions (http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/termserv/termserv/wtsenumeratesessions.asp)