Hej. Jag förstår inte riktigt vad det är du ska göra, men kan du inte köra Dir() för att kolla att filen finns där den ska vara och en till Dir() för att kolla så att den INTE finns där den var från början?Är mitt program snabbare än windows?
Jag skriver ett program för att växla olika filer i olika kataloger, mailkonton och ftp-adresser - likt en EDI-server.
Mitt krångliga problem nu är att jag har implementerat GnuPGP i mitt program. Allt verkar bra. Jag har en fil i en katalog, flyttar den till en tempkatalog och börjar bearbeta med GnuPGP för att dekryptera. Detta funkar fint på min maskin, men när jag flyttar det till min nya server vill det inte lira.
Jag gissar att det är så att mitt GnuPGP.exe startar innan själva filen har hunnit flyttats till tempfolder. Det har jag nästan verifierat genom att lägga in en msgbox"hejsanhoppsan" strax efter jag flyttat filen och sen kört programmet vidare efter någon sekund och då funkar det även på servern.
Nu har jag försök att förmå windows att flytta filen, eller rättare sagt att mitt program ska vänta tills filen faktiskt ligger där den ska.
Jag har kört sleep.. men icke
Jag har kört do...doevents...loop - men icke
Jag har kört en dir för att kolla att filen ligger där den ska innan jag kör Gnu, men enligt VB6 verkar den ligga där den ska.
Vad ska jag göra.. snyft !
/AlexSv: Är mitt program snabbare än windows?
Thomas